Selasa, 18 Mei 2010

~AKU SEORANG HAMBA~

Aku seorang hamba.... apa yg aku nak katakan kat sini bukan lah hamba abdi ataupun seumpamanya..kali ni aku nak ceritakan sedikit tentang kehidupan aku.. ape yg aku nak ceritakan ni semuanya berkaitan dengan aku tiada berkenaan dengan diri kowang ok.
segala certia ini tiada berkait dengan kehidupan anda semua, atau yg sedang unzur, koma mahupun yg sedang pura2 mati. aku yg ada masalah dengan diri sendiri.... pernah tak kowang rasa hidup kowang adalah untuk orang lain, hidup aku memang mampat atau sibuk sangat jadi waktu untuk rehat adalah terhad. aku nak sangat waktu untuk diri sendiri... waktu untuk aku nak buat ape yg aku suka. hanya untuk aku saje tak terlibatkan orang lain. ikut aku lah nak wat ape masa tu nak rehat ke nak layan cerita ke nak layan tenet ke.
terus terang aku katakan yg aku terpaksa menipu untuk dapatkan masa tu, masa untuk diri sendiri... pelikkan hidup aku badan aku dan nyawa aku tapi kenapa pulak aku nak kena tipu org lain minta simpati utk diri aku sendiri...dulu aku suka bersendiri... bila bersendiri aku leh rasa tenang dan rehatkan minda dan badan.
bukan bermaksud aku nak sendiri tu, taknak org gangu tu tanda aku anti sosial ataupun aku tak sayang pada seseorg tu.. kebiasanya aku akan bagi tau org yg aku nak tido (penipuan utk dptkan waktu utk diri sendiri). 
aku bukan nak salahkan sesiapa tapi aku salahkan diri sendiri, kenapalah aku ni tak sampai ati nak tegaskan perkara ni. ikut je kemahuan org lain sampai kemahuan sendiri dilupakan... lama2 makan diri.. jadi cepat tension.... stres sokmo.aku ni bukan robot.. aku manusia macam kowang gak, aku pun rasa letih, boleh tak faham.. aku perlukan rehat jugak.. tolong lah fikir sikit... takan lah aku nak ikut telunjuk kowang utk kesenangan kowang.aku dibuat seperti hamba.
pernah ada org cakap sebab apa dia buat aku macam ni... utk aku berdikari..sowi to say... s***t kpl lutut ko. ko sendiri pun cakap tak serupa bikin.. duk mengharap kat aku gak... lbh baik ko tu yg berlajar utk berdikari lol..
hidup aku banyak yg memberi dari yg menerima... ini kenyataan.. bukan aku nak reka2... org tgok jek dari luaran tapi tak tahu dalaman macam mana, aku yg bertungkus lumus utk org lain, hidup aku macam tak bermakna.. hidup utk org lain.
tak banyak aku minta..hanya tolong beri masa utk aku rehat dan lakukan apa yg aku suka (masa utk diri sendiri)

P/S= tlg jgn ada yg terasa.. tidak salahkan kowang pun megapa hidup aku jadi bergini... aku cuma luahkan jek. tak berniatpun nak tujukan kat sape2.. inilah cabaran hidup!! 

TEJA-KAU YG TAK MENGERTI
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

shashinki

ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!