Khamis, 31 Mac 2011

Lawak jenaka

Kat mane ni aku tak tahu hahaha tapi korang jangan lah sesekali pergi kat sini... kena mati dulu baru boleh balik hahaha. Die frist clean later
 Perompak rabun tahap super bangang hahaha
Ehh betul lah surat ni hahaha
Kompom boss tak akan percaya punya kalau guna alasan ni...... diharap ada bos yg tengok gambar ni..
Ok senyum semua... clik....
Bila tiba masa untuk mandikan kucing....









Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

kawan

kawan... apa itu kawan... sejauh mana aku tahu apa itu kawan... atau kawan itu sekadar perkataan yang dilafazkan... aku kawan kau, kau kawan aku... mungkin aku tidak tahu apa itu kawan... tidak tahu erti kawan... tapi kerana kawan... kerana sayangkan title kawan... kerana dia yang bergelar kawan... aku lupakan perasaan ku... lupakan perasaan dan sentiasa lupakan perasaan itu... perasaan yang dah lama berbuku... di setiap pelusuk batinku... demi menjaga kawan... demi memelihara kawan... demi dia yang tak mahu tiada lagi kawan... kerana bila dah berkawan... sayang akan kawan... kelahi tetap kawan... marah tetap kawan... itu ini tetap kawan... segalanya tetap kawan... bila dah tukar status kawan... mungkin tiada lagi kawan... itu yang dia runsingkan... antara dia, aku, kawan, dan perasaan... aku pilih dia, aku dan kawan... perasaan, aku lemparkan berjauhan... kerna takut jika sayangkan perasaan... aku hilang dia, aku dan kawan...
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Rabu, 30 Mac 2011

Kasih Sejati

Angin menghembuskan tanpa suara 
Mengalir di seluruh hati yang ada 
Terasa bagaikan hidup di alam surga 
Yang begitu indah dalam hidup kita  
Cinta berjalan dalam hati yang terasa dalam jiwa 
Yang telah melalui segala yg ada dalam hidup ini 
Terkadang bahagia terkadang sedih dan sepi 
Air mata selalu mengiringi langkah hidupku ini  
Cinta kau selalu hadir dalam diri manusia 
Kau mengukir segala yang indah dalam hati ini dan terkadang kamu berubah yang bukan seperti cinta yang telah menyebarkan kesedihan dalam hidup ini kujalani segalanya dan kulewati harinya ku tersenyum tertawa dalam menemani hidupnya tapi akhir segalanya hanyalah cinta bermandi air mata itulah erti cinta yang ku lalui dalam hidupku

Disaat aku dalam kesedihan kau ukirkan senyuman
untuk membuat ku tersenyum kembali..
disaat ku perlukan seseorang untuk bebicara 
kau sanggup menjadi pedengar setia,
sayang nya saat ku menagis mengalirkan airmata 
bahu mu terlalu jauh untuk ku rebahkan tagisan ku...
terima kasih sayang meluangkan masa mu dengan rintihan ku 
walau kau jauh dimata..kasih sayang mu amat ku hargai..

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Selasa, 29 Mac 2011

Happy Birthday to me myself part 2

Sebelum aku memanjangkan lagi coretan aku ingin memohon maaf pada semua yg menalefon dan mesej aku pada malam semalam hehehe tidak aku membalas mesej korang tu dan menjawab pangilan korang tu. Atas sebab aku telah koma huhuhu dari pukul 8.30 malam sehingga pagi takdi hukhukhuk. Entah macam mana aku boleh tertido dengan bergitu lama.... dan 2 3 hari jadi macam tu ish2 teruk tul...
 Jadi korang jangan marah ek.. sowi berlori-lori... huhuhu bermula pada hari ini aku kena makan dan mandi sebelum aku mambaringkan diri di atas tilam empuk aku ni seperti kebiasaan selepas balik ke rumah.... takot2 terjadi lagi kekomaan yg tak diingini itu berlaku hikhik
Bila bangun pagi mulalah kelaparan tahap gaban... biase aku makan tengahari jek itu pun kadang2 aku makan kuih atau buah. Bila balik petang tu rehat jap dah koma tak makan ape2 huhuhu.... ok berbalik pada tajuk...
Terima kasih pada korang yg wish besday aku kat facebook tu.... wooooo banyak sampai aku kena mengambil masa untuk membalasnya walaupun ade yg sekadar tulis dua huruf je 'HB' tapi pada yg sekadar mengunakan app tu aku dok balas lah jek.. sowi lee hikhik. Hadiahnye mane weehh korang?? hehe dekut lah korang ni dengan aku.... sobsobsob ni yg aku sedih ni wuuuwuuu
Dengan duka citanye aku semakin meningkat ketuaan huhuhuhu..... setelah meningkat tua ni banyak betul pengalaman dan perkara yg berlaku dalam hidup aku yg mengajar aku erti kehidupan. Tahun ini dalam sejarah... besday aku disambut di hospital huhuhu sebenarnya tak disambut pun, cuma aku seharian berada kat hospital. Tiada sebarang hadiah yg aku terima dari teman- teman tetapi ada hadiah yg bernilai iaitu mak aku agak sihat sikit 40%.... nanti aku cerita lebih lanjut kat bawah ni.

Kalau korang pernah tengok video yg aku buat untuk besday aku tu ada mak aku dalam video tu dan masa tu adalah hari jumaat lepas diambil rakaman tu.
Oleh kerana tiada yg nak sambut besday aku pada malam hari aku mengajak kawan2 aku pergi karaoke untuk menghiburkan hati sobsob sedih tul kan huhuhu memang menyedihkan hidup aku hahaha kawan2 aku tu pun tak tahu hari ni hari lahir aku... dah masa nak balik baru lah tahu tu pun kitaorang lepak makan kat oldtown dan salah sorang usha facebook. Tapi dekut gak nak lanje aku makan hehehe
 
Wokey sekarang aku nak bercerita pula, habis dah pasal besday aku tu. Bila orang masuk hospital apa yg korang fikirkan dengan otak korang yg pandai tu??? aku yakin mesti ramai yg fikirkan bila orang masuk wad mesti dari sakit menjadi sihat kan..kan... tapi berlainan pula dengan mak aku ni.... dari sihat menjadi semakin teruk kesihatanye... pelik bukan.... haaaa yg ni aku mengamuk tu...
Yup dengan segala hormatnye aku mengamuk kat spital hahaha... dokter tiada kualiti... cam unta padang pasir, buang masa je ko belajar bertahun-tahun tapi tah ape2 lebih baik ko belajar tiga tahun je jadi nurse lagi bagus lah. Serius dude tak perlu buang masa bertahun-tahun belajar hanya gunakan otak fikiran je aku boleh tahu apa yg perlu dan harus dilakukan untuk seseorang persakit tu tapi korang (Dokter2 yg aku amuk tu) tak boleh tahu perkara tu... cam bodoh je.
Memang tensen aku..... kena pulak ade seorang budak perlatih semestar dua aku rasa... tanye aku pasal "PAD".... ooooiiiii cuba ko perhatikan aku dengan teliti.. buka segala pancaindra ko tu adakah aku ni perlu mengunakan menda tu??? bagi yg tak tau apa itu "pad" yg aku cakap tu hehehe sebenarnya aku pun tak tahu aku tanya balik kat budak tu.... menda tu adalah tuala wanita hikhik oleh sebab aku baru lepas gaduh dengan empat orang dokter  jadi budak tu selamat menjadi dari menjadi mangsa amukan aku huuhahaha.
Ok berbalik pada mak aku sunguh pelik dari sihat dimasuk oleh sebab perkara yg kecik dan oleh kerna diseliakan oleh dokter yg hampeh membuatkan mak aku semakin hari semakin tak sihat... bermula pada hari sabtu tu keadaan mak aku darurat bertungkus lumus aku dan nurse selama berberapa hari.
Yaaaaa nurse kenanga 10 memang terbaik.... huhuhu bukan senang aku nak puji orang ni tapi betul apa yg aku tulis tu.... berterima kasih pada semua staff nurse kenanga 10 hospital temerloh.... jasamu akan ku kenang. Boleh diberikan pingat nurse terbaik... serius!! Nurse lagi bagus dari dokter.
Habis pasal spital... sekarang pasal Encik Googel hahaha baru ku tahu menda googel faham bahasa kelantan hahaha. Ada satu hari tu aku komen kat satu video hampeh punya..... komen aku tu memang kurang ajar lah ayat kasar tapi tak mencarut ok... aku tulis dalam dialek kelantan tapi tiba2 youtube tau apa yg aku komen tu hahaha. Terkejut gak aku hahaha macam mana pulak dia leh tahu bahasa kelantan ni hahaha. Seperti biase ade orang perasan pasal ni hahaha dia ingat aku cakap kat dia selepas aku turut post status yg sama macam komen aku tu kat facebook hahaha.

P/S= Aku tidak mahu diingatkan bila aku lahir tapi aku mahu diingati bila aku sudah mati




Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Nok Ujang

Abu nih org Trengganu, manakala Amer ni org Kedah. 
Tinggal satu bilik..katil double decker.. Amer kat atas.. Abu kat bawah. 
Amer ni suker baca majalah dan komik.. si Abu lak suka pinjam.. belinya tidak. So, Amer ader sedikit bengang ler kat Abu ni. Kekadang.. majalah yg baru beli dan tak sempat nak baca lagi pun Abu dah kebas baca dulu.. bila kasi balik dah lasam dah.. tension Amer.  
One day, Amer balik dari outing dan beli majalah UJANG. Siap cover tak kasi Abu ni nampak. Lepas basuh baju, kemas sedikit sebanyak dan siapkan homework.. dia pun nak rilek ler kat atas katil. Majalah UJANG bawah tilam pun dia bawa keluar. Elok jer dia baring.. baru buka mukasurat pertama.. Abu kat bawah dia bersuara.. 
" Amer.. nok ujang.."  
"Nanti la jap.. aku baru jer nak baca.." jawab lembut jer Amer. 
"Ameer.. nok ujang tu" Abu tak putus asa.  
" Nanti la dulu.. bagi la aku baca dulu.. nanti abih aku bagi kat hang laa!" panas sikit Amer. 
"Amer ! Nok ujang !! " Suara Abu sedikit keras.  
"Hang ni dah melampau.. kalau nak beli sendiri la.. apa.. hang ingat aku beli UJANG ni dengan duit bapak hang ka??" Amer dah naik angin.. siap turun dari katil dia dah.  
"Laaa.. aku kata tu.. haghi nok ujang tu.. mung basuh kaing.. kekgi basoh.." kecut jer Abu jawab..  
Drummmmmm.. hujan pun turun dgn lebat.. Baju Amer kat ampaian pun basah kembali.
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Cinta yg hakiki

Semakin aku menjauh dari-Mu 
Semakin hati merasa kosong
Jauh daripada kedamaian
Walaupun ku ada semuanya 
Namun terasa tiada apa-apa ...
Hati seolah terpenjara 
Tak mampu merasa bahagia 
Aku benci apa yang kurasakan 
Aku ingin mendekati-Mu 
Namun hati merasa malu 
Setelah hakmu kuabaikan 
Setelah anugerahmu kudustakan 
Setelah hariku berlalu penuh dosa 
Lalu kupergi jauh, lebih jauh 
Tak bisa kureguk cinta-Mu  
Namun hati semakin kosong 
Semakin merindu sesuatu 
Semakin jauh kupergi dari-Mu 
Semakin parah gelora jiwaku 
Tak bisa kukecap tenang 
Sekalipun di hujung dunia 
Kerana aku tak bisa lari dari-Mu 
Aku bertekad bulat Mendekati-Mu seikhlas hati 
Biar apa terjadi di pertengahan 
Aku tak akan berpatah jalan 
Aku benci kehidupan tanpa-Mu 
Sesalanku tak henti memburu 
Menyekat rasa tenang jiwaku  
Aku gagahkan kaki berdiri 
Di balik tirai malam-Mu 
Mengharap kasih dan cinta 
Mengadu pedih dan derita jiwa
Tak tertanggung lagi olehku 
Tak mampu lagi kulari dari-Mu
Aku memang memerlukan-Mu 
Aku tak bisa hidup tanpa-Mu  
Ketika itu, derai air mata kuseka 
Aku begitu terharu tak terkata 
Dengan cinta-Mu kurasa bahagia 
Andai kutahu begini nikmatnya
Takkan kulari dari-Mu 
Pasti kutagih cinta-Mu Sejak dulu…
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Isnin, 28 Mac 2011

Happy Birthday to me myself part 1



P/S= Ciiss sudah ada yg melihat video ini sebelum aku postkan kat blog ini.....
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Soalan untuk korang

Wokey kali ini mari mentafsir diri sendiri.. berpandukan pada apa yg aku bagi cuba korang bagi jawapan hahaha. Sekadar hiburan jek untuk ilangkan tensen =D


i) Pilih bulan kelahiran anda:
Januari - Aku cinta 
Februari - Aku gigit 
Mac - Aku belasah 
April - Aku peluk 
Mei - Aku terhantuk 
Jun - Aku terkentut depan 
Julai - Aku menari dengan 
Ogos - Aku pergi dating dengan 
September - Aku lambai dekat 
Oktober - Aku muntah depan 
November - Aku jerit dekat 
Disember - Aku terlanggar  


ii) Pilih nombor hari jadi anda: 
1 - Mak aku 
2 - Komputer aku 
3 - Liverpool 
4 - Garfield 
5 - Musuh dalam selimut aku 
6 - Gangster 
7 - Handphone aku 
8 - Gerrard 
9 - Driver Bas 
10 - Semut 
11- Kawan baik aku 
12 - Polis 
13 - Taik kucing 
14 - Patung barbie 
15 - Lee Chong Wei 
16 - Mak Mertua aku 
17 - Mak tiri aku 
18 - Girlfriendaku/ Boyfriend aku 
19 - Makcik kantin 
20 - Sharifah Amani 
21 - Upin dan Ipin 
22 - Siti Nurhaliza 
23 - Spongebob 
24 - Cristiano Ronaldo 
25 - Bapuk/Maknyah 
26 - Kawan aku 
27 - Raja Lawak/Akademi Fantasia 
28 - Jiran aku 
29 - Orang gila 
30 - Taylor swift 
31 - Awek cun/ Jejaka tampan  


iii) Pilih warna baju yang anda pakai skrg:  
Putih - Sebab aku perasan cantik/hensem 
Hitam - Sebab aku gila 
Pink - Sebab aku suka single 
Merah - Sebab mak aku suruh 
Biru - Sebab aku tak tahan 
Hijau - Sebab aku baik hati 
Ungu - Sebab aku cemburu 
Kelabu - Sebab bomoh suruh 
Kuning - Sebab suka hati aku la 
Oren - Sebab aku baru putus cinta 
Coklat - Sebab aku tak tentu arah 
Lain-lain - Sebab aku fikir aku hebat  


~KONGSI JAWAPAN ANDA~


Camtumkan menjadi satu ayat hahaha
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Ahad, 27 Mac 2011

Sincerely

Kali ini aku ingin merapu sengal tahap gaban huhuhuhu pada sesiapa yg tengah seruis tu sila hilangkan serius anda sebentar kerana tiada apa yg seruis yg ingin aku rencanakan sekarang. Korang jangan ambil serius perkara yg aku ingin merapu ini ok. Mesti korang pernah jumpa ayat ini dalam lirik lagu jiwang ataupun dimana-mana puisi mahupun sajak berunsur cinta cintun.... kalau di ukur dari segi kelogikannya memang tak logik lansung tetapi kenapa masih di guna pakai oleh orang??? Dan sekirangnya korang terima puisi atau menda alah seperti surat cinta atau lagu yg ditujukan pada korang oleh kekasih korang itu bermakna dia gebang korang jek tu hahaha. Nampak sangat yg korang ditipu oleh sidia..... ok kat sini aku akan bagi beberapa ayat yg "gebang" tu.....

  1. Akan ku tunggu seribu tahun = Peerrhhh ko ni jenis manusia ke hape ni?? ko rasa2 lah boleh ke ko hidup sampai lame cam tu??
  2. Lautan api sangup direnangi = Yaaakkk hahaha hebat sangat ke?? mane datangnya lautan api dalam dunia ni?? Eleh.. kalau aku campak ko kat dalam sungai pun dah terkapai-kapai lemas ada hati nak renang laut konon... haaa baru kena panas mentari pun dah tak tahan..
  3. Petik bintang di angkasa = Waahaha ko ni angkasawan ke?? orang sawan adalah... sedangkan angkasawan pun tak boleh nak petik bintang inikan pula ko yg tak pernah hayat naik ke angkasa... pooodah.
  4. Gunung sangup ku daki = Pooodah... nak jalan kaki tak sampai 1km pun tak mau... kedai yg dekat kat rumah tu pun pergi naik motor ada hati nak daki gunung konon... buang daki kat badan ko tu lagi bagus lah hahaha
  5. Dalam hatiku terpahat namamu = Yeke? kompom ada ke?? try bedah hati ko tu aku nak tengok ada ke tak?? aku berani potong tangan lah kalau ade name orang terpahat kat hati ko tu... pahat kayu buat rumah lah lagi bagus duk ada hahaha
  6. Akan ku gengam hatimu itu = Peerrhhh nak bunuh orang ke ape ko ni.... ke ko ni memang pembunuh mesteri yg makan organ mangsa bunuh??? seram plak aku...
  7. Biarku bertanya pada bintang = Wooo hebat ko boleh bercakap dengan bintang pulak dah.... waras ke tak ko ni haaa?? hahaha aku rasa baik ko pergi jmpa dokter mental dulu lah
  8. Izinkan aku selami hatimu = Nak menyelam dalam hati pulak dah... dude.. cuba ko ukur badan ko dengan hati orang tu... yg mane lagi besar?? rasa2 ko muat tak nak masuk dalam hati orang tu??
  9. Membuka pintu hatiku = Huurrmmm hahahaha tak tau lah pula hati ko ni ade pintu... eerrr pintu jenis kayu ke? kaca? taupun besi?? guna lock tak?? hahaha
  10. Bintang terangi malam = Hahaha sah ko tak belajar sains mase sekolah dulu ni kan... Setahu aku lah tak bulan purnama, lampu je yg boleh terangi malam.
Cukup jelah banyak ni sebenarnya banyak lagi menda2 yg tak logik hahahah. Apa yg aku mengarut kat atas ni sekadar hiburan je aku tau lah bahasa2 cinta cintun dan perumpamaan sebergini... saje2 aku nak merapu sekali sekale hahaha jangan marah ek pencipta2 lagu dan puisi sekalian. Sekarang masa untuk serius pula... ok korang mesti biase dengar "SEHIDUP SEMATI" kan... sebenarnya maksud dia seorang hidup dan seorang mati hahahaha bukanlah sama2 hidup dan sama2 mati.... cuba korang fikirkan hehehe.



Ok lagu ni memang kena dengan diri aku ngehehehe dan ada iklan sedikit..... sebelum aku mengabiskan post mereng kali ini... iklan ni bukan sesuatu yg mereng ok

Jadi apa yg korang rasa?? masih mahu beli dan minum air ini???
P/S= Do your thing and let the world see!
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Jangan lupa

Jamil pulang dari sekolah dan bercerita pada bapanya yang tidak pernah bersekolah. Jamil: Ayah, tadi saya dimarah oleh cikgu! Ayah: Kamu buat silap apa, Jamil? Jamil: Tadi saya tidak dapat menjawab pertanyaan cikgu. Ayah: Apa yang cikgu tanya? Jamil: Cikgu tanya, di mana letaknya Washington. Ayah: Itupun kamu boleh tak tahu! Lain kali kalau kamu sudah meletakkan sesuatu benda, jangan lupa di mana tempatnya
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

i'm so sick





I watch how the moon sits in the sky on a dark night
Shining with the light from the sun
But the sun doesn't give the light to the moon assuming,
The moon's gonna owe it one
It makes me think of how you act to me
You do favors then rapidly
You just turn around and start asking me,
About things that you want back from me

I'm so sick of the tension
Sick of the hunger
Sick of you acting like I owe you this
Find another place to feed your greed
While I find a place to rest

I wanna be in another place
I hate when you say you don't understand
(You'll see it's not meant to be)
I wanna be in the energy
Not with the enemy
A place for my head

Maybe some day I'll be just like you and
Step on people like you do
Run away all the people I thought I knew
I remember back then who you were
You used to be calm used to be strong
Used to be generous but you shouldve known
That you'd wear out your welcome
now you see how quiet it is all alone

I'm so sick of the tension
Sick of the hunger
Sick of you acting like I owe you this
Find another place to feed your greed
While I find a place to rest

I'm so sick of the tension
Sick of the hunger
Sick of you acting like I owe you this
Find another place to feed your greed
While I find a place to rest

I wanna be in another place
I hate when you say you don't understand
(You'll see it's not meant to be)
I wanna be in the energy
Not with the enemy
A place for my head

You try to take the best of me, go away
You try to take the best of me, go away
You try to take the best of me, go away
You try to take the best of me, GO AWAY


YOU TRY TO TAKE THE BEST OF ME
GO AWAY, YOU TRY TO TAKE THE BEST OF ME
GO AWAY, YOU TRY TO TAKE THE BEST OF ME
GO AWAY, YOU TRY TO TAKE THE BEST OF ME
GO AWAY!!!!!!

I wanna be in another place
I hate when you say you don't understand
(You'll see it's not meant to be)
I wanna be in the energy
Not with the enemy
A place for my head

I'm so sick of the tension
Sick of the hunger
Sick of you acting like I owe you this
Find another place to feed your greed
While I find a place to rest

I'm so sick of the tension
Sick of the hunger
Sick of you acting like I owe you this
Find another place to feed your greed
While I find a place to rest
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Sabtu, 26 Mac 2011

Sabar itu indah

Bersabarlah… 
Sepahit apapun getir kehidupan yang kau rasa 
Sesakit apapun luka yang kau derita 
Sesusah apapun jalan yang kau telusuri 
kuatlah, seperti karang di lautan yang tak tergoyahkan riak gelombang 
Sayang, bersabarlah… 
Aku disini, disampingmu kan menghapus air matamu
Aku disini, menemanimu mengusir sepimu 
Aku disini, senantiasa menjaga bintang-bintangmu 
Aku disini, selalu menjadi dermaga jiwamu 
Sayang, bersabarlah… 
Perpisahan ini bukanlah akhir dari segalanya 
Tapi awal perjalanan sayang untuk merangkai cerita baru 
Kesedihan bukanlah gembukan tanah yang akan mengubur hatimu 
Tapi perkasa langit yang akan menjunjung hatimu
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Kisah tiga sahabat

Tiga orang sahabat mati dalam sebuah kemalangan jalanraya dan pergi ke syurga untuk orientasi.

Mereka semua bertanya, “Saat kamu sudah mati, dan teman serta keluargamu berduka di sebelah mayatmu, kamu ingin mendengar apa yang mereka cakap?”

Orang pertama berkata, “Aku ingin mendengar mereka berkata bahawa aku adalah seorang doktor yang hebat dan juga seorang ketua keluarga yang baik.”

Orang kedua berkata, “Aku ingin mendengar mereka berkata bahawa aku adalah suami dan guru yang baik yang memberikan impak positif yang besar bagi anak-anak di masa depan.”

Orang terakhir menjawab, “Aku ingin mendengar mereka berkata, “Lihat, ia bergerak!!!!
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

LONESOME!!



Kerana cinta aku terluka.... 
Menitis air mata karna cinta itu datang dari hatiku yang tulus ikhlas 
Tapi apakan daya, hatimu telah berubah Walau apa pun yang terjadi,  
Api sayang, kasih, cinta aku terhadapmu akan sentiasa menyala dihati ini dan ia tidak akan pernah padam.  
Aku akan menunggumu selama mana yang kau perlu biarpun beribu tahun,
Aku akan menantimu seperti mana kau pernah menantiku dahulu, 
Aku akan menjaga cinta ini biarpun ada yang cuba merampasnya, 
Aku akan pertahankan dirimu biarpun ada yang menjauhkan dirimu dari diriku, 
Kerana Aku terlanjur mencintai Dirimu Dan ku tahu kita diciptakan bersama. 
Aku berharap kitakan bertemu Dipintu Syurga. 
Terima kasih kerana membuat diriku mencintai


Dan aku pun tak pernah sedetik pun mengingikan kau pergi dari hatiku...  
Tapi ternyata kesetiaaku tak mampu..membuat dirimu tetap disini duduk bersamaku... 
Mengisi ruang hatiku.. 
Meski ku masih sayang dan cinta.. kasihmu juga masih tetap ada dihatiku, tapi dirimu sekarang telah berubah hingga sampai ku tak mengenalimu lagi... 
Biarlah kasihmu kan ku simpan didalam gudang hatiku,dan takan pernah ku buka kecuali bila dirimu memang inginkan lagi duduk disini..  
Entah kan berapa lama kau pergi tinggalkan ruang kosong dalam hatiku, ataukah memang ku harus mengisinya dengan yang lain, meski aku sendiri tidak menginginkan gantian... 
Kehangatan suaramu yg indah dulu kini kurasa dingin, sedingin hatiku yg mulai beku di sapa pantulan dinginya yg telah kau ciptakan...  
Sebenarnya aku sudah berusaha untuk bersabar, tapi ternyata bersabar itu agak sulit bagi diriku ,meski kata orang bersabar itu indah..  
Maafkan aku ya, bila aku diam bukan bererti ku marah, tapi ku hanya ingin hening sesaat, agar ku dapat menata hatiku kembali seperti dulu...  
Biarlah semua yg pernah ada aku lukis sebagai bait kenangan kehidupanku, meski aku tak pernah mengkuburnya,karna rasa sayang itu indah...  
Dan hapuslah semua cerita tentangku, namaku di hatimu dan semua ceritaku yg pernah ada agar aku lebih tenang tanpa hadirmu..  
Pergilah kasih bila pilihanmu itu dapat membuatmu bahagia lebih dari ketika kau bersamaku.... 
Aku sudah rela, karna aku pun tak mahu menjadi seorang yg EGO.  
Tak usahlah kau kembali padaku atau bertitip salam jika itu hanya sesuatu kebimbangan, karna salammu hanya akan membuat ku sedih dan berduka....  
Aku telah berhenti berharap padamu, kerana adanya dirimu sekarang bukanlah yg pernah aku kenali dulu...kini orang lain..  
Biarlah memang aku takan bersedih lagi... Mudah-mudahan aku sanggup menjadi seorang yg sangat sabar, karna bagaimanapun bersabar itu indah....




P/S= Haaa korang jangan salah sangka pulak... ini bukan hasil luahan dari aku tapi dari orang lain yg aku dengan rela hati postkan huhuhuhu. Bukan yg ori dah ni sebab aku dah ubah suai banyak ayat dan perkataan hahaha tetapi tidak merosakan apa yg ingin disampaikan oleh orang ini kepada orang yg dia tujukan. Sory dude... aku terpaksa ejas ko punya sajak ke ape tah ni sebab bahasa ko agak sengal dan memeningkan kepala termasuklah 'bahasa kayu'. Nasihat aku bila korang nak buat menda alah macam ni jangan lah gunakan singkatan ngekk hehehe macam lah aku ni pandai sangat ek.


MEMO= Apa dia "bahasa kayu" yg aku maksudkan itu???? hehehe ok sebenarnya ayat atau perkataan yg korang isikan tu tak kena dan bila orang baca tak rasa "feel" atau membangkitkan sebarang perasan huhuhu. Wokey apa2 hal email aku yek...Waasalam...
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Jumaat, 25 Mac 2011

Kisah CINTA

Alkisah di suatu pulau kecil, tinggallah berbagai macam benda-benda abstrak: ada CINTA, KEKAYAAN,KECANTIKAN, KESEDIHAN, KEGEMBIRAAN dan sebagainya. Awalnya mereka hidup berdampingan dengan baik dan saling melengkapi. Namun suatu ketika, datang badai menghempas pulau kecil itu dan air laut tiba-tiba naik semakin tinggi dan akan menenggelamkan pulau itu. Semua penghuni pulau cepat-cepat berusaha menyelamatkan diri. CINTA sangat kebingungan sebab ia tidak dapat berenang dan tak mempunyai perahu. Ia berdiri di tepi pantai mencuba mencari pertolongan. Sementara itu air makin naik membasahi kaki CINTA. Tak lama CINTA melihat KEKAYAAN sedang mengayuh perahu.
"KEKAYAAN! KEKAYAAN! Tolong aku!" teriak CINTA. 
Lalu apa jawab KEKAYAAN, "Aduh! Maaf,CINTA!" kata KEKAYAAN. "Perahuku telah penuh dengan harta bendaku. Aku tak dapat membawamu serta, nanti perahu i! ni tenggelam. Lagipula tak ada tempat lagi bagimu di perahuku ini." Lalu KEKAYAAN cepat-cepat mengayuh perahunya pergi meninggalkan CINTA tenggelam. CINTA sedih sekali, namun kemudian dilihatnya KEGEMBIRAAN lewat dengan perahunya. 
"KEGEMBIRAAN! Tolong aku!", teriak CINTA. Namun apa yang terjadi, KEGEMBIRAAN terlalu gembira karena ia menemukan perahu sehingga ia tuli tak mendengar teriakan CINTA. Air makin tinggi membasahi CINTA sampai ke pinggang dan CINTA semakin panik. Tak lama lewatlah KECANTIKAN. "KECANTIKAN! Bawalah aku bersamamu!", teriak CINTA. Lalu apa jawab KECANTIKAN, "Wah, CINTA, kamu basah dan kotor.Aku tak bisa membawamu ikut. Nanti kamu mengotori perahuku yang indah ini." sahut KECANTIKAN. CINTA sedih sekali mendengarnya. CINTA mulai menangis terisak-isak. Apa kesalahanku, mengapa semua orang melupakan aku. Saat itu lewatlah KESEDIHAN. Lalu CINTA memelas, "Oh, KESEDIHAN, bawalah aku bersamamu", kata CIN! TA. Lalu apa kata KESEDIHAN, "Maaf, CINTA. Aku sedang sedih dan aku ingin sendirian saja... ", kata KESEDIHAN sambil terus mengayuh perahunya. CINTA putus asa. Ia merasakan air makin naik dan akan menenggelamkannya. CINTA terus berharap kalau dirinya dapat diselamatlkan. Lalu ia berdoa kepada Tuhannya, oh tuhan tolonglah aku, apa jadinya dunia tanpa aku, tanpa CINTA? Pada saat kritis itulah tiba-tiba terdengar suara,
"CINTA! Mari cepat naik ke perahuku!" CINTA menoleh ke arah suara itu dan melihat seorang tua reyot berjanggut putih panjang sedang mengayuh perahunya. Lalu Cepat-cepat CINTA naik ke perahu itu, tepat sebelum air menenggelamkannya. Kemudian di pulau terdekat, orang tua itu menurunkan CINTA dan segera pergi lagi. Pada saat itu barulah CINTA sadar, bahwa ia sama sekali tidak mengetahui siapa orang tua yang baik hati menyelamatkannya itu. CINTA segera menanyakannya kepada seorang penduduk tua di pulau itu, siapa sebenarnya orang tua itu."Oh, orang tua tadi? Dia adalah "WAKTU", kata orang itu. Lalu CINTA bertanya "Tapi, mengapa ia menyelamatkanku? Aku tak mengenalnya. Bahkan teman-teman yang mengenalku pun enggan menolongku", tanya CINTA heran. 
"Sebab", kata orang itu, "hanya WAKTU lah yang tahu berapa nilainya harga sebuah CINTA itu... ...
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Pesakit mental

Ada dua pesakit yang dirawat di rumah sakit jiwa sedang menyusun rancangan untuk melarikan diri. Mereka merancang untuk menggunakan tangga yang akan diletakkan di pintu pagar RSJ tersebut. Rancangan itu telah disusun dengan teliti sekali. Sebelum melarikan diri, diutuslah orang gila pertama untuk melihat situasi di depan. Kemudian dia melaporkan pada orang gila kedua. Gila 1 : "Aduh, rancangan kita pasti gagal" Gila 2 : "Mengapa?Apakah pintu keluar dijaga ketat ?" gila 1 : "Tidak, sama sekali tidak ada penjaga" gila 2 : "Jadi mengapa ?' gila 1 : "Kerana pintunya tidak ada. Dimana kita akan meletakkan tangganya ?"
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Bidadariku

Pagi cerah.. 
Sejuk terasa di dada.. 
Duduk ku memandang..
Rumput hijau dihadapan.. 
Terasa bahagia setiap pagi.. 
Mengharap pertemuan kekasih hati.. 
Sayang.. 
Ku ingin jumpa dengan mu saat ini.. 
Ku amat merindukan mu sayang 
Ku rindu senyum manis mu, 
Ku rindu lirik matamu, 
Ku rindu hidung mancung mu, 
Ku rindu lembut bibir mu.. 
Ku rindu lentik jarimu untuk ku cium.. 
Ku rindu hitam rambut mu utk ku belai.. 
Sayang..  
Walau hatimu tak selalu untukku.. 
Aku akan tetap menyayangimu.. 
Aku akan tetap menjagamu.. 
Hatiku kan selalu memanggil namamu.. 
Percayalah sayang .. 
Hatiku kini milikmu.. 
Kan selalu kunanti hadirmu disisiku.. 
Selalu kunanti..bersama embun embun rindu…
Kutulis sebait lagu tentang kerinduan 
Terpendam dibatas jarak yang memisahkan 
Jujur ingin aku bertemu 
Mencoba lukiskan bayang 
Selintas wajah gadis yang kurindukan 
Di awan kugureskan bayangan dan bisikkan 
Tetap setia padaku 
Betapa bererti 
Sesaat pertemuan kita 
Ubati rindu sekian waktu lamanya 
Hanya hati 
Setia pada cinta dijiwa
Kan membawa ini jadi selamanya
hati ini merasa kehilangan akan wajah kepribadian yang begitu lembut yang menemani dalam kesendirian yang menghangatkan dikala hati membeku hari-hari dalam bersamaan mungkinkah hanya tinggal kenangan belaka canda tawa bersamamu kini hanya penantian tutur sapa dengan dirimu kini hanyalah impian semata jauh tatapan untuk bertemu jauh kata untuk menyapa walau jarak membentang menghalangi namun hati menanti hadirnya dirimu
Bintang malam ........ katakan padanya aku ingin melukis sinarmu di hatinya.......... 
Embun pagi....... katakan padanya biar kudekap erat waktu dingin membelenggunya taukah engkau..... 
Wahai langit aku ingin bertemu membelai wajahnya.. 
Akan kupasang hiasan angkasa yang terindah hanya untuk dirinya puisi rindu ini kuciptakan hanya untuk bidadariku tercinta walau hanya agak sederhana izinkan kuungkap segenap rasa dan kerinduanku..




P/S= Biarpun masih ada cinta, biarlah masa yg membuktikan kesungguhannya
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Khamis, 24 Mac 2011

Support EARTH Hour

Seperti apa yg korang lihat pada gambar kat atas ni moohhh lah kite pakat ramai2 support acara ini ye pada 26 haribulan ini... eerrrkkk tak lama dah huhuhu. Bermula pada jam 8.30 malam sehingga pukul 9.30 malam... eeleh jap jek huhuhu. Padamkan semua lampu kat rumah korang tu dan aku cadangkan bukan lampu je semua barangan yg mengunakan elektrik yg ada kat rumah korang tu offkan sebentar. Korang jangan mengunakan leptop atau computer mengonlinekan diri, jangan dengar radio dan juga jangan menonton television. Masa ni korang boleh berromatika bersama pasangan korang (bagi yg dah berkawin ok) haaaa jangan salah sangka pulak... aku suruh korang makan dibawah sinaran cahaya lilin.... tak romantik ke??? hahaha
Wokey sekarang aku nak sentuh sedikit tentang beberapa perkara yg aku ada membaca dari surat kabor. Berita pasal pelajar IPTA yg semakin tidak suka berpolitik hahaha sebenarnya bukan pelajar je orang lain (macam aku ni) pun tak kisah dah dengan politik . Boleh dikatakan hampir 80% kawan-kawan aku tidak mengundi dan 70% rakyat malaysia hari ini tidak lagi mendaftar sebagai pengundi. Percaya atau tak ini lah hakikatnya. Disini aku nak bagi tahu beberapa sebab kenapa terjadinya perkara sebergini (atas jawapan yg aku terima dari segelintir manusia)=
1= Politik yg kuca kacir membuatkan orang bosan, yeelah macam2 dah jadi dengan politik kita ni dah tak stabil je aku tengok.
2= Sama saje, sape2 yg menang pun tetap macam tu jugak, sebelum mengundi je macam2 dapat selepas tu hampeh jek tunggu lah masa mengundi yg akan datang (jawapan yg paling popular)
3= Hari mengundi kena kerja jugak, kang bos marah cuti mampus sapa nak bagi aku makan.
Cukup lah banyak lagi jawapan yg aku terima tapi cukup sekadar itu saja sekarang nak beralih pada topik yg lain pula.
Makin hari makin banyak anjing liar yg berkeliaran kat taman perumahan diharap pihak MPT dapat pantau hehehehe. Seruis weeehhhh kadang2 aku pun rasa takut jugak kang tak pasal2 kena kokak dengan anjing tu bukan anjing liar je tapi anjing yg mempunyai tuan pun garang gila patut anjing yg macam tu tak boleh dilepaskan oleh tuan dia bahaya untuk keselamatan jiran tertangga. Ada kes mak kawan aku dengan anak sedara kawan aku sendiri nyaris menjadi mangsa tau, ni bukan perkara main-main. Silap haribulan tak pasal2 kena serang sampai cedera parah.... cukup bahaya persekitaran tempat aku tinggal sekarang. Di harap pihak berwajib ambil tindakan lah ek.
Korang perasan tak pasal berita luar negara tu... negara yg ada minyak tu alaaaa yg baru2 ni kena serang dengan amerika tu. Tak pasal2 harga minyak dunia meningkat hahahaha dan itu lah motif sebenar negara barat tersebut sekali dengan PBB berkomplot. Pelik negara yg tak ada hasil tak pula nak pergi serang dan yg lagi pelik tu rakyat negara tu sendiri menyokong negara mereka diserang hahahaha lawak weehhh... orang sibuk nak merdeka kauorang sibuk nak kena jajah. Mungkin mereka kata pemimpin mereka tu kejam tetapi mereka ni jenis tak berlajar dari kesilapan orang lain kot bengap sangat... WOOIIII kalau kena jajah lagi teruk lah jadinya... penjajah tu lagi lah 100 kali gandanya kejam kang jadi macam Iraq menyesal tak sudah. Agak pelik jugak  negara islam sahaja yg diserang mmmmm korang cuba fikirkan...
Habis pasal perkara dari surat kabor yg banyak memutar belitkan fakta dan kebenaran tu. Meh meroyan sebentar dengan aku hehehe korang pernah dapat tak sesuatu yg mengikut kehendak korang??? Agak susah kan... hahaha tak jadi aku nak meroyan lah nanti kat post yg akan datang aku meroyan ok. Kadang2 dan selalunya apa yg terjadi tidak mengikut kehendak korang... mengapa?? dimana silapnya?? jawapan dia sebenarnya terletak pada persekitaran korang dan sesuai atau tidak kehendak korang tu berlaku pada masa tu... haaaa korang faham tak?? kalau tak faham buat2 lah faham ek hahaha
P/S= Kenapalah hidup ini selalu dipaksa dan terpaksa
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Ketam

Sekor ketam jantan bertemu ketam betina di tepi pantai, lalu mengajaknya kahwin. Ketam betina hairan bagaimana ketam jantan yang baru ditemuinya berjalan betul-tidak mengiring seperti dirinya. “wowwwww..”kata ketam betina. “Cara dia berjalan luar biasa. Dia jantan special. Begini punya macho takkan aku nak lepaskan begitu saja,”bisiknya dalam hati. Dipendekkan citer, mereka berkahwin. Keesokan harinya, ketam betina terkejut melihat suaminya berjalan seperti dirinya-mengiring. “Apa dah jadi ni, sayang?”ketam betina bertanya. “Semalam cara abang berjalan cukup cantik, kenapa hari nie jadi seperti saya?” “Sayang…”kata ketam jantan,”takkan sayang nak tengok abang mabuk setiap masa.
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Wanita 1

perempuan adalah daun 
lelaki adalah angin yg datang tiba-tiba meniup rindu 
menghembus rasa membuai daun hingga kadang daun menjadi hijau segar 
namun ketika angin berlalu hilang begitu saja di putaran waktu daun itu menguning 
sebelum sang waktu menjemputnya 
karena terjatuh di tanah 
inginku biarlah daun itu gugur karena kehendak Sang Alam
bukan karena tiupan kencang 
sang angin kembara atau bukan karena tangkainya menjadi lemah ketika tahu angin telah pergi menghilang 
tanpa bekas meninggalkannya layu membiarkannya kering terjatuh terkubur debu bumi 
itulah perempuan tempatnya mencari kesejukan dan dipaksa dikeringkan yang sering tak terpikirkan dilupakan akan kekuatannya buat abadikan cintanya






P/S= korang tengok dah video perempuan cuba bunuh diri kat KBMALL tu???
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

shashinki

ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!