Rabu, 2 Mac 2011

Tangisan tampa suara


KEMPEN kesedaran masyarakat sikit huhuhu
sebelum korang membaca dengan lebih lanjut cuba dengar lagu yg kat atas ni dulu sampai abis ok. Haaaa best kan lagu tu kalau tak silap aku masa aku darjah 2 kot lagu ni dibuat hehehe. Cuba korang mengharyati lirik lagu tu..... faham tak?? lagu ni menceritakan tentang kes penderaan kanak2, lagu ni boleh jadikan lagu untuk Talian Nur. Betul tak korang rasa, hari2 korang duk dengar lagu2 rancak, cinta dan sebagainya apa lah salah korang dengar lagu macam ni sekali sekala.
Sekarang manusia dah macam apa pun aku tak tahu, setiap tahun peratus kes pembuangan bayi dan penderaan sehingga mengakibatkan kematian semakin meningkat. Aku rasa semakin hari negara mencapai kemajuan dan kemodenan membuatkan manusia semakin tak menjadi manusia. Kalau aku tengok binatang liar atau yg jinak dibela oleh orang tu tak ada pula binatang tu nak bunuh anak sendiri jadi pada manusia yg membuat perkara sebergitu tu lebih teruk dan berfikiran lebih bawah dari binantang lerr betul tak??
Apa yg pasti manusia sekarang dah tak hiraukan dosa, pahala, haram, halal dah. Mungkin diaorang rasa yg diaorang tu jenis kekal abadi kot tak akan mati. Ingatlah semua sebenarnya tubuh atau jasad korang tu adalah sarung sahaja di atas dunia ni yg sebenarnya diri korang tu adalah roh. Jasad korang tu adalah hanya sebagai sarung untuk korang bersuka ria sementara je kat dunia ni. Fikir-fikirkan lah sejenak ekk
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

shashinki

ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!