Ahad, 20 Mac 2011

My life My rule


Assalamu’alaikum ~
Jangan memuji kecantikan pelangi
Tapi pujilah Allah Yang menciptakan Langit & Bumi
Jangan percaya Denga kata-kata bijakku
Tapi percayalah Firman Allah yang Maha Benar
Jangan masukkan namaku di hatimu
Tapi masukkan nama Allah Hingga hatimu tenang
Jangan sedih jika cintamu di dustakan
Tapi sedihlah jika engkau dustakan Allah
Jangan pula engkau minta cinta kepada penyair
Tapi mintalah kepada Allah yg memiliki cinta yg kekal dan sejati
Ya Allah yang Maha Rahman & Rahim
Jangan jadikan hatiku batu yg mengeras
My life is my rule if you don't like it just go aways.... hukhuk terer sunguh aku speking hahahaha macam hampeh je. Sebelum aku nak mencoretkan sesuatu aku ingin memberitahu korang sesuatu.... berapa banyak sesuatu lah hantu huhuhu. Korang suka facebook tak?? suka tengok barang tau beli barang kat mudah.my tak?? korang ade bisnes jual barang tak?? korang tahu pasal satu laman sosial yg baru tak?? wooooookey oleh kerana aku suka tengok2 barang kat mudah.my dan komen2 kat facebook... eerrr sekarang kurang dah aku layan facebook ni... ini aku nak kenalkan satu laman sosial baru yg seperti facebook tetapi boleh berurus niaga barang... hhuuuurrrmm mudah aku cakap facebook + Muday.my atau laman lelong.my... Kat sini korang boleh berkenalan dengan kawan2 baru sambil membuat bisnes hehehe. Kalau korang tak ada apa2 bisnes pun boleh join gak dan urusan dilaman ni lebih teratur.
Just clik this link and register... sooooo semple sempoi sesesehehehe hahaa apa2 pun korang usya2 lah dulu tempat ni ok.

Berbuat baik berpada-pada, berbuat jahat jangan sesekali.......... korang mesti pernah dengar perpatah melayu ni kan... jangan terlalu baik nanti orang ambil kesempatan pula sehinga menyusahkan diri sendiri. Aku bukan nak cerita pasal perpatah hari ni ok.... cuma aku nak berkongsi satu cerita benar dan tiada yg benar selain yg benar benar belaka. Tergerak hati aku untuk menulis tentang ini selepas aku terdengar seorang nurse berkata "datang kerja untuk mencari pahala" kepada perlatih2 nurse hehehe, dulu aku selalu pesan kat orang supaya membuat sesuatu tu biarlah ikhlas. Ada orang yg kita tengok dari riak wajahnya seperti terpaksa atau dari nada suaranya yg menunjukan dia tak suka untuk membuat sesuatu itu tetapi sebenarnya dia membuat dengan penuh keikhlasan hatinya... mungkin masa tu dia tengah berfikir tentang masalah lain yg membuatkan dia tidak senang. Ada orang juga membuat sesuatu itu dengan penuh senyuman tetapi tidak ikhlas membuatnya, setiap orang berbeza-beza.
Aku ni bukan lah baik orangnya jahat adalah, suka buli orang kaco orang huhuhu tetapi ada tentang satu perkara ni aku rasa aku membuat baik hehehe, memang tidak sebaik orang lain mungkin lebih baik dari orang2 yg tertentu. Mungkin atas sedikit kebaikan yg aku lakukan ini Tuhan telah mengurniakan aku sesuatu yg bernilai dan sangat bernilai dari emas permata di atas dunia ini. Memang tidak dianugerahkan dengan kemewahan harta dunia atau wang ringgit tetapi sesuatu yg cukup bernilai untuk aku. Tuhan memberi pembalasan untuk kebaikan yg aku lakukan dan balasan itu sudah pun terlah aku dapat kecapi di atas dunia ini. Belum tahu lagi balasan di akhirat kelak bagaimana pula, di atas dunia ni pun sudah Tuhan tunjukan.
Apa yg aku ingin sampaikan pada korang ialah kebaikan yg kita lakukan ada balasannya kelak jadi korang berbuatlah baik banyak2 ok... semakin banyak korang buat semakin besarlah pahalanya. Kadang2 kebaikan yg kita buat tetapi dibalas dengan kejahatan oleh orang lain, itu biarlah Tuhan yg membalasnya. Ingat buatlah kebaikan dengan seikhlas hati anda, jangan bongkak dan takhbur.... Segala perbuatan kita janganlah mengharapkan balasan dari manusia tetapi biar kita mengharap dari Pencipta manusia itu sendiri.... Tuhan kita.

P/S= Jika aku bukan yg baik untuk korang, carilah yg baik untuk korang.... hidup korang tentukanlah sendiri....

MEMO= Perlukah berhenti menapak di lorong kehidupan jika tidak pasti destinasi yg dituju????
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

shashinki

ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!