Jumaat, 31 Disember 2010

SELAMAT TAHUN BARU


May peace fill all the empty spaces around you
And in you,
may contentment answer all your wishes.
May comfort be yours,
warm and soft like a sigh.
And may the coming year
show you that every day is really a first day,
a new year.

Let abundance be your constant companion,
so that you have much to share.
May mirth be near you always,
like a lamp shining brightly
on the many paths you travel.



Ini adalah post aku yg terakhir bagi tahu 2010, aku harap tahun 2011 ini lebih mempermudahkan jalan kehidupan aku dan korang. Yang dah lepas jangan di kenang yang mendatang harus di tentang. Dengan segala hormatnya Aku En Hairy Azrin selaku tuan punya blog ini ingin mengucapkan Selamat Tahun Baru pada korang semua. Setiap salah dan silap yg terlah berlaku pada tahun 2010 harap menjadi pengajaran untuk kita menempuh tahun 2011 pula. Pada sesiapa yg masih belum tercapai azam tahun 2010 tu masih boleh mencapainya pada tahun 2011 dan biarlah azam anda itu dilaksanakan walaupun tak tercapai masih jugak kita mencuba untuk mencapainya dari azam itu hanya sekadar menjadi azam yg terkubur tanpa sebarang usaha. sekian dari aku BRUTAL MANIA
Mohd Hairie Azrin aka BRUTAL MANIA
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

AMUKAN TARANTULA

Amarah... korang biase marah orang tak?? sebab apa korang marah?? korang pernah berfikir tak sebelum nak marah tu?? ok kali ni aku lak nk marah hahahaha sebelum tu aku nak bagi tahu dulu yg aku ni ade 3 orang abang. Kalau orang lain aku tengok abang2 diaorang akan membantu adik tapi keluarga aku berbeza dari tu.. aku dah cukup bosan dengan semua ni... selalu je aku di tindas.. MENGAPA?????
Abang aku duk marah je kat aku... seperti biase aku hanya mendiamkan diri je kang kalau aku bersuara atau menjawab mula lah kata aku ni tak hormat ke apa tah. Aku cukup dah tak tahan dengan situasi ini. Pelik jugak aku, nama je abang tapi tak berfikir cam abang pun. Ke korang memang tak pernah gunakan akal fikiran yg sejak azali tu ada kt korang ni?? Kali ni aku ank bersuara pulak kalau aku tak bersuara macam mana dan sampai bila korang masih tak berfikir... aku nak bagi korang berfikir pula. Korang pernah tak nak menyelami hidup aku?? Apa yg aku alami? Apa masalah aku oppss aku ni merupakan masalah korang kan itu apa yg korang nampak. Ini pasal 2 orang abang aku.. yg sorang lagi tu tak bising apa pun kat aku, lepas dia kawin dulu aku tengok ada perubahan kat dia mungkin dia dah boleh berfikir dari abang2 dia tu.

Selama ni aku hanya senyap aje membiarkan diri aku di marahi oleh korang (2 orang abang aku tu). Tanpa sepatah apa pun aku menjawab walaupun aku tahu kalau aku jawab memang korang akan terdiam punya. Korang semua meletakan kesalah kat aku ni, semua beban kat aku ni untuk hidup korang jadi mudah dan boleh bersenang lenang, dah berapa banyak perngorbanan yg aku lakukan untuk itu tapi korang tak sedar... Apa yg korang tahu aku ni hanya menyusahkan korang tapi hakikatnya aku ni lah yg melaksanakan tangungjawab yg sebenarnya korang tu yg perlu tangung tapi korang serahkan kat aku pula.... pelik lah sape yg abang sebenarnya ni???
Sekarang korang pulak diam dan dengar apa yg aku nak kata ni cuba buka fikiran korang kejap dan berfikir dengan apa yg aku nak sampaikan kat sini. Tak apa korang jangan risau aku tak akan mendedahkan perbuatan korang yg lain yg cukup memalukan itu. Ini hanya berkaitan dengan seorang yg di gelarkan ibu. Dari dulu sampai sekarang aku je yg jaga mak kita tu (tak tahu lah korang masih rasa orang tu mak korang sebab dari apa yg aku tengok tak pun bergitu). Semejak mak sakit sapa yg kesana kesini?? sapa yg duk ulang alik sepital?? Aku kan semuanya aku...siapa yg duk menghantar mak menjalani rutin hemodialisis?? tetap aku kan... seperti korang sedia maklum yg mak  kan kena cuci darah seminggu 3 kali... ok cuba korang kira ni 3x4x12x3=432 kali kalau tak silap aku lah... dan berapa kali je yg korang pernah hantar dan ambil mak??? ok mungkin tak ada tak apa kita tukar pulak beberapa kali yg korang pernah hantar atau ambil?? cuba kira... ada tak sampai 10 kali ada tak???? HAAAAA ada tak? dalam 3 tahun ni?? walaupun kerja atau tidak aku jugak yg hantar dan macam lah korang berdua je yg kerja dalam dunia ni. Luruh hati aku bila aku tahu yg sorang ni nak hantar mak kat rumah orang tua... sangup yee oh abang ku... dari kecil sampai tua ni korang dijaga dan di bela oleh mak tapi tak pun mak nak hantar korang atau buang korang kat rumah kebajikan tapi sangup pula korang nak hantar mak kat tempat yg sebergitu. Yg sorang tu pulak dah berapa lama tak jumpa mak ek?? ingat lagi tak rupa mak cam mane? hehehe agak lawak sikit... bukan nak kata pergi melawat masa mak kat wad.. nak jejak kaki kat kawasan spital pun tak inikan pula nak masuk ke dalam wad. Ke dah lupa yg ade mak ni?? hahaha hanya tahu balik kerja tido tak pun main tenet guna leptop aku ni tak kira lah walau hari tak kerja pun rutinnya tetap sama, tido buka internet dan kebanyakannya duk layan porno bodoh tu sampai penuh Virus dalam leptop aku ni... sihaka betul. Jadi korang berfikir lah sebentar guna akal fikiran yg dikurniakan oleh Tuhan tu, layak tak korang nak bising2 kat aku ni??
Apa itu MARUAH?? anda rasa apa maksud maruah tu?? kenapa aku tak jaga maruah keluarga aku ni?? kenapa aku siarkan kat sini?? ini untuk memberi tauladan pada anda yg lain. Bagi aku maruah itu adalah memalukan, yee kebanyak kan apa yg orang pangil maruah tu adalah perkara yg memalukan anda kalau orang lain tahu, pergi mati lah dengan maruah anda tu... maruah anda tu lah yg menyiksa hidup orang lain.. tahukah anda??? Hidup selamber lebih mudah bagi aku.... dulu aku seorang yg permalu tapi hidup agak susah sebab malu je kalau ada tersilap walaupun sedikit di depan orang lain tapi aku belajar dengan buang perasaan malu tu boleh melancarkan hidup aku yg kian singkat ini.. buat apa nak takut dengan mulut orang.. lantak lah diaorang nak kata apa pun, mulut orang suka berkata walaupun menda tu tak benar tapi dah jadi lumrah manusia suka mengata. Wasalam...


P/S= Hidup perlu banyak bersabar. Dan apa yg orang kata "orang yg tak beradap itu orang yg tiada ilmu" tapi banyak aku tengok orang yg berlajar sampai kat universiti tu tak beradap..... kenapa ek???
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Rabu, 29 Disember 2010

Kasih atau Kekasih???


jika kamu memiliki seseorang...
TERIMALAH die seadanya...
janganlah kamu terlalu mengaguminya...
dan janganlah kamu menganggap die terlalu istimewa....

anggaplah dia manusia biasa...
apabila sekali die melakukan KESILAPAN...bukan mudah utk kamu menerimanya..
akhirnya...kamu akan KECEWA dan meninggalkannya..

sedangkan...
jika kamu MEMAAFKANNYA...
boleh jd hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya...

Jika kamu memiliki sepinggan nasi...
Yang kamu pasti baik utk dirimu....
mengenyangkan..berkhasiat...
mengapa kamu berlengah lagi????
dgn cuba mencari makanan lain...
kerana TERLALU mengejar kelazatan...
kelak nasi itu akan basi...
dan kamu juga tidak boleh memakannya...
dan..
kamu juga yg akan MENYESAL...

begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan...
yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu...

MENYAYANGIMU....MENGASIHIMU.....
mengapa kamu masih berlengah lagi...
dgn cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yg lain....
kerana TERLALU mengejar KESEMPURNAAN....
kelak...
kamu akan KEHILANGANNYA apabila die menjadi milik orang lain....
dan..
kamu juga yang akan MENYESAL...
JANGANLAH TERLALU MENCARI KESEMPURNAAN....


P/S= aku copy dari orang lain hahaha jangan marah
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

~LIFE IS A BOAT~

Jangan diduga lautan dalam,
Kemudi lah kapal anda sebaik mungkin jangan sampai ia karam,
Laut sentiasa bergelora, jangan diduga ombak yg membedai,
Walau sebesar mana pun kapal anda akan karam jua kalau menempuhi ribut taufan tanpa hati yg cekal,
Kalau terlampau angkuh melawan ribut walaupun kapal anda bertubuh besi sekalipun akan mudah karam,
Walaupun anda keptem kapal ada jugak anak kapal yg tak akan mendengar kata anda apa yg perlu anda hanya mesti memastikan kapal anda berlayar dengan sempurna,
Dan jika anda anak kapal sekiranya kapal yg anda naiki tidak menghala ke arah tuju yg anda inginkan, terjun lah kelaut dan berenang lah ke tempat yg anda ingin tuju itu kalau anda pasti yg anda tak akan lemas sebelum sampai ke tempat itu ATAU anda hanya mengikut kapal tersebut sehingalah ia menuju pada tempat yg anda ingin tuju,
Alunan ombak kadang-kadang mengasikkan sehinga anda terlupa pada ombak besar yg sedang menuju pada anda,
Setiap pelayaran memerlukan kompas tetapi adakah anda percaya pada kompas itu dan mengikut arah yg ditunjukan?




Apa yg aku tulis kat atas tu bukan lah pasal pelayaran laut tapi aku nak sampaikan tentang apa yg dipangil kehidupan. Sekarang aku nak cerita pasal keserabutan dalam hidup aku hahaha pada sesiapa yg tak suka baca pasal ni korang boleh berhenti membaca sekarang.
Aku cukup bosan dah bila korang hanya tahu marah je kat aku dan mengarah je. Memang dari dulu lagi aku ni skuad ELIT hahaha korang tahu apa tu?? ok skuad ni ilah skuad yg SOLO, bergerak atau menjalankan misi secara perseorangan. Kenapa aku jadi skuad ni?? taknak suruh atau menerima pertolongan dari orang lain ke?? yaaaa bukan sebab tu tapi sebab tak ada orang yg sudi menolong. Diaorang hanya suka bercakap dari bertindak... tau marah je tapi tak buat apa. Aku lah sorang2 kehulu-hilir buat itu ini bagai nak mampus. Apa yg orang tahu hanya telefon aku suruh aku selesaikan itu ini kadang2 tu menda tu aku dah selesaikan dah tapi diaorang tak tahu pun.
Apa yg aku buat semua tak kena, tapi aku rasa apa yg aku buat tu yg korang duk cakap salah tu berjaya jugak menyelesaikan apa2 dari korang yg duk memekak je marah2 tapi tak pun selesaikan apa2. Aku dah bosan dengan semua ini, korang hanya berlagak pandai babun hahaha tapi tak pun membantu aku dengan kebabunan korang tu. Aku rasa aku lagi pandai berfikir dari korang sebab aku tak buat pun kesalah yg besar yg macam mana korang tengah buat tu tapi korang buat macam menda tu tak menjadi kesalah. Pelik aku, dah terang lagi disuluh pada siang hari yg menda tu adalah salah.
Kadang-kadang aku terfikir yg aku ni hidup hanya untuk menyenangkan orang lain je dan berkhidmat untuk orang lain, macam hamba abdi moden lah. Aku tak boleh ada sebarang keinginan dan hanya perlu melaksanakan keinginan orang lain. Macam tu lah yg apa aku rasa sebab apa aku dihidupkan atas bumi ini. Turuti sahaja apa yg orang lain nak dan patuhi sebarang  perintah tanpa bantahan. Biar aku mati sekalipun yg penting hidup orang lain selesa dan gembira. Kadang-kadang aku rasa yg orang tak perduli pun dengan apa yg terjadi atau apa yg sedang aku alami sebab orang hanya perduli apa yg aku boleh bagi pada diaorang.
Aku hanya pandai berkata-kata sahaja....mmmmmmm.... mugkin kot... yelah aku hanya pandai berkata je tapi tak buat apa2 pun. Perlukah aku memberitahu apa yg aku telah buat?? kang kalau aku bagi tahu korang cakap aku mengungkit pula, entah tak reti aku nak menunjuk dan memberitahu setiap apa yg aku lakukan dan biarlah korang hanya nampak apa yg orang lain lakukan tapi tak nampak apa yg terlah aku lakukan . Aku tak kisah pun dan aku takan beri tahu apa2 tolong jangan tanya. Apa yg aku lakukan biarlah menjadi rahsia dan rahsia itu akan lenyap bersama nyawa aku nanti. Aku tahu sekarang ni orang lain yg dapat nama dari apa yg aku lakukan tu, bak kata peribahasa lembu punya susu sapi dapat nama.
Aku bertambah bosan bila korang hanya tahu bertanya je kat aku, cuba lah korang cari sendiri jawapan berkenaan persoalan yg duk bermain di minda korang tu. Aku ni bukanya pakar dalam semua bidang. Apa kata korang tu sendiri yg bergerak dan mencari jawapan tu dari hanya duk setempat dan bertanya pada aku tanpa mahu bergerak sedikit pun. Suruh aku pergi mencari jawapan untuk korang tu, aku dah bosan dengan semua ni. Sampai bila harus bergini??




P/S= "korang" yg aku maksudkan kat atas tu bukanlah pada korang yg duk baca apa yg aku tulis ni tapi ia ditujukan pada berberapa orang yg aku rahsiakan atas sebab aku sendiri yg nak rahsiakan hahahahahaha
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Selasa, 28 Disember 2010

TEKA-TEKI TOK AKI

Kali ni kita main teka teki pula ok.... biarlah berfikir seketika untuk melancarkan otak korang tu hahaha mesti dah ade yg berkarat dah kan. Pelik kan kenapa aku post yg ni pulak, bukan apa hari ni orang nak mengamuk atau marah je kat aku??? Entah aku pun tak tahu nape dan dia tu dah betul2 mengamuk huhuhuhu betul2 punya bukan cobaan hehehe. Ok mari korang teka lak jawapan untuk teka-teki ini
  1. Kenapa ikan dalam laut tak habis-habis di makan?
  2. Dalam banyak benda yg cair, apakah bendanya bila dipanaskan ia jadi beku?
  3. Apa sebenarnya yg ada di antara langit dan bumi?
  4. Isteri saiful nak bersalin. Dia pun bawa isterinya pergi ke hospital. Mereka melalui jalan kampung, jalan bandar, jalan raya dan lebuh raya sebelum sampai ke wad bersalin. Selepas anak itu dilahirkan Saiful dan isterinya sepakat namakan bayi itu Azman. Kenapakah bayi itu perlu bernama Azman?
  5. Saiful ada sebidang tanah. Dia kemudian membahagikan tanahnya kepada dua bahagian. Satu bahagian ditanam getah dan satu bahagian lagi ditanam dengan sawit. Persoalanya pokok manakah yg tumbuh dulu?
  6. Apabila ditutup dia akan mengintai tetapi bila dibuka marah pula. Kenapa?
  7. Ada satu benda bertali, bila kita pegang dia mati. Bila kita lepas dia hidup. Tapi yg peliknya lama-kelamaan mati juga. Kenapa ye?
  8. Bila kita makan buah pisang ke, durian ke, mesti buang kulit. Tapi kalau makan kulit apa nak dibuang?
  9. Kalau kita dilanda banjir mesti hujan lebat turun dulu baru banjir. Tetapi ada negara yg banjir dahulu kemudian baru hujan. Apa dia ye?
  10. Aku pakai motosikal YAMAHA. Tapi kau pakai motosikal HONDA. Kenapa motosikal aku YAMAHA?
  11. Dalam banyak-banyak haiwan apa dia yg paling tak sopan?
  12. Haiwan apa yg boleh beranak dan bertelur?
  13. Macam mana nak bezakan antara ikan jantan dengan ikan betina?
  14. Kenapa kalau orang naik teksi sudah sampai baru bayar?
  15. Kalau ada sungai mesti ada air tapi apakah sungai yg tak ada air?
  16. Apakah persamaannya antara ikan dan kod gitar?
  17. Apakah benda yg kita tak tahu itu milik kita?

KORANG fikirkan lah jawapan dia semua ek... cuba fikirkan dulu catit kat mana2 nanti aku bagi jawapan dia. Kalau jawapan dia sama dengan jawapan yg aku berikan korang memang pandai. Tahniah aku ucapkan...


                                            Jawapan teka teki tok aki

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Isnin, 27 Disember 2010

PayBox

PayBox(PLEASE CLIK HERE)

It’s time again for our weekly re-focus on the “Big Picture”. The purpose of this blog post is to help new users get oriented and learn what PayBox is all about—and also to help our existing users stay up-to-date and focused on our goals as we continue to develop the PayBox service.

The Big Picture

PayBox is developing an online currency and payment processing service to make buying and selling online easier, more secure and available to everyone. We’re designing our service with the help of a dedicated group of EarlyBird users who are contributing ideas and feedback.
What has been developed?
Person-to-Person transactions are working. Our users can transfer funds from their PayBox account to other user’s accounts. Currently PayBox is a “closed box” system, that means all transactions are within our system only. Users cannot deposit or withdraw funds at this time.
What is being developed?
We currently have several exciting projects in development. Thursday and Friday are the days scheduled for posting updates and announcements about current projects. So, you’ll hear more our current projects in a few days.
What is planned?
In time, we plan to “Open the Box”, inviting merchants to accept PayBox. This will allow our users to pay any merchant who has registered to accept PayBox payments. We also plan to offer debit cards linked to user accounts.
What needs to happen?
In order to form the essential working relationships with large merchants and payment networks, we need a bigger user base. What does that mean? More users! We are working to grow our user base to 2-5 million users (our Stage 2 growth goal) before we can really begin work to “Open the Box”.
When will it happen?
We currently have about 249,000 active users. At our current growth rate, we expect to begin work to “Open the Box” in April of 2011. That’s just an estimate, it could be sooner or later if our growth rate changes.
What can you do to help?
Just follow the instructions on the first page when you log in. Also, please invite friends to use PayBox. Tomorrow’s blog post will include more specific instructions on how you can help. To everyone who has been contributing to our growth and giving feedback in our surveys, we want to say—Thanks! Keep up the good work!
http://www.paybox.me/r/brutalmania
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Selasa, 21 Disember 2010

Oh isteriku

Kamal diundang kawannya makan malam.

Mizal, si tuan rumah, memanggil isterinya dengan kata- kata Sayang... Manis... Cintaku... Sayangku...Kasihku... dan seumpamanya.

Kamal memandang Mizal dan berkata, "Romantis sekali, setelah berpuluh tahun menikah, kau tetap memanggil isterimu dgn kata-kata itu." 

Mizal mengangkat bahu dan berbisik, "sebenarnya, aku lupa namanya sejak tiga tahun lalu."
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

PayBox


 Brutal mania paybox... kalau korang rase nak di bayar sebab membaca blog ini sila clik kat sini.... aku akan bayar korang USD25 seorang sape2 yg ingin dibayar untuk membaca blog aku ni... ni bukan cobaan ini betul2 punya... sila tuntut sebelum 2011 ok  (Please clik this mesej for your money)  PayBox




Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Ahad, 19 Disember 2010

Aku yg bodoh 2

Dulu mase sekolah menengah aku memang suka pada NO FEAR ni... tak tahu kenapa huhuhu. Aku sering guna slogan no fear dalam hidup aku dulu... huhuhu mungkin sebab masa tu bermulanya adengan kesulitan dalam hidup aku jadi untuk menguatkan diri aku gunalah slogan ini. Sampai kat mana-mana aku tulis no fear huhuhu malahan pada kertas jawapan peperiksaan pun aku ade tulis hehehehehe mujur cikgu aku jenis tak kisah dengan aku. Haaa sampai kat kertas jawapan peperiksaan PMR dan SPM pun aku tulis hahahaha, punyalah aku suka sampai baju aku pun aku beli yg jenama no fear tapi kebiasaanya kena kebas dengan abang aku....
Ok aku bukan nak promosi jenama ni ok, bukan aku dapat apa2 pun kalau promosi. Aku nak cerita sikit pasal hasil kajian aku waahahaha. Korang pernah terbaca tak kat mana2 pasal perempuan yg berjawatan tinggi kebiasaannya akan menjadi andartu sebab lelaki takut untuk mendekati golongan itu atas sebab merasa rendah diri bla bla bla bla bla 1000X...... ok aku nak tambah sedikit pasal menda ini... betul atau salah ini adalah kajian aku dan pendapat aku kalau korang ade pendapat lain boleh dikongsi bersama.
Ini pendapat aku lah selepas aku memerhati segelintir perempuan yg agak berpelajaran tinggi lah. Kalau dah berpelajaran tinggi mesti kerja pun berpangkat tinggi yee idak?? hahaha itu pun kalau berjayalah... ini belum tentu lagi tapi dah berlagak... haaaaa itulah hasil kajian aku "berlagak"... yup dari apa yg aku perhatikan golongan ini berlagak dan itu membuatkan lelaki agak jelik... yaaaa aku tahu walaupun golongan itu berjawatan tinggi atau kerja yg best2 tapi mereka jua insan biase yg ingin berumah tanga dan di sanyangi. TETAPI kebelagakan itu agak kurang menyenangkan huhuhuhu. Kalau korang perasan golongan ini suka cakap orang lain "bongok" mmmmmmmmmm korang fikir sendirilah.
Bak kata kawan aku tu... "eleh cuba suh dia wat kerja ko kompom dia langsung tak tahu". Wokey ape yg aku nak sampaikan, adalah semua orang pandai tapi dalam bidang masing2 lah.. agak kurang elok bila kita cakap orang bongok ni... ada seorang minah tu duk cakap aku bongok ... mungkin dia terlebih pandai tapi pelik menda senang pun tak tahu nak wat... tanye kat aku jugak hahahaha pelik aku. Kalau dah terlebih pandai wat pe tanye kat orang kan... tak gitu?? Semua orang pandai dalam bidang masing2... contoh doktor.. cuba korang suh doktor tu repair kereta... mampus dia tahu dan cuba korang suh mekanik tu rawat orang.. mampus dia tahu jugak... kesimpulannya kita saling memerlukan jadi jangan suka duk cakap aje. Fikir dulu sebelum berkata.. Anda pandai dalam bidang anda dan orang lain pandai dalam bidang mereka... kesimpulanya semua orang dalam dunia ini adalah pandai..=P
Ok.. ini aku nak bercerita pasal sesuatu... aku mendengar keluhan rakan ini jadi mari kita berkongsi hehehehe. Kita selalu nampak apa yg lain je tapi pada kita haram tak nampak atau buat tak tahu ajee yop hahaha. Ini pasal orang yg hanya nampak apa yg dia beri kat orang aje... mulalah nak ungkit lah, kata itu lah, kata ini lah tapi dia tak nampak pulak apa yg dia terima dari orang. Pelik jugak aku dengan orang macam ni, cakap best je tapi tak sedar apa yg orang lain beri kat dia kadang2 tu apa yg orang beri lagi banyak dari apa yg dia beri kat orang tapi dia tak nampak tu... Semoga dia tersedar suatu hari nanti dan hentikanlah perangai sebergitu.
Alang2 aku dh bercerita pasal menda ni aku nak selitkan sedikit, kalaulah kita tahu apa yg orang tu terlah buat untuk kita, sesuatu yg tak tak nampak dari pandangan kita tapi orang tu lakukan demi kita... persoalan??? perlukah kita memberi tahu pada dia?? tak perlu lah,, biar dia tahu sendiri... baru ada mesteri sedikit kan.. tak gitu??
Takdi ada orang mintak pendapat aku kat facebook tapi sory aku tak tahu nak cakap apa hahahaha. Masalah berkenaan hati ko jadi aku tak nak campur tapi yg pelik takan dah berumur tapi tak boleh nak berfikir??? mmmm entah lah. Haaaa tiba2 aku terfikir sesuatu hahahaha, ok aku nak tanye kat korang.. menda ni menjadi persoalan kat fikiran aku ni. Adakah kita perlukan sebab untuk mencintai seseorang itu??? kenapa kita perlukan sebab?? tidak bolehkah kita mencintai seseorang itu tanpa sebab?? korang tolong jawab boleh???
Bagi aku lah kan... rasanya tak perlukan sebab untuk mencintai seseorang... yelah kalau korang cinta pada orang tu atas sebab jadi bila dah tak ada sebab korang tak cinta lah kat orang tu ek??? contohnya korang cinta pada kereta itu sebab kereta itu boleh membawa korang meronda.... tapi bila kereta itu rosak dan tak boleh dah korang meronda korang tak cinta dah lah kat kereta tu. Eeerrrr mesti ada yg tak faham kan hahaha memang agak memusing ayat aku ini. jadi pada yg faham apa yg ingin aku sampaikan ni bagus2 anda memang bagus dan pada yg duk mengaru-garu kepala tu hahahaha lantaklah korang. Jadi agak pelik bila orang bertanyakan "kenapa awak cinta kat saya", "berikan 3 sebab kenapa awak cinta saya" dan sebagainya lagi . Cinta itu adalah perasan yg terbit di hati tanpa sedar dan perlukah "sebab" untuk mencintai dirimu??? kalau takde sebab tak boleh lah nak cinta ek?? cam tu ke??

P/S= Eceehh terjiwang sebentar hehehehehe
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Sabtu, 18 Disember 2010

Aku yg bodoh



Hai, apa khabar semua...mmmm... hahaha tak best weh... dah macam apa tah aku rasa. Dah biasa dengan sistem "terjah" aku tiba2 nak wat skema lak hakhakhak. Sunguh terasa sengal menghantui diri ini... OK kali ni aku nak cerita pasal diri aku pulak... lama dah aku tak membebel rasanya ni. Ini kisah hidup aku yg tough... we all have a tough life..
Wokey frist sekali aku nak ucapkan terima kasih pada sidia yg membuatkan aku faham dan sedar kenapa orang semua sekeliling aku hate me! Berborak dengan sidia barulah aku faham bertapa bodohnya aku ini hahaha.... segala misi utama yg aku pentingkan sangat tu adalah perbuatan yg bodoh yg membuatkan semua orang membenci diri aku. Kawan-kawan aku yg makin menjauhkan diri atau lebih senang untuk korang memahami... bilangan kawan aku yg semakin mengecil. Bahkan ahli keluarga aku sendiri membenci aku. Diri aku umpama najis dimata semua orang, aku tidak layak untuk hidup dan harus mati sahaja, menghilangkan diri dari dunia ini adalah lebih bagus. Ini semua adalah gara-gara aku melaksanakan misi utama aku, sungguh aku mementingkan misi itu... setiap saat waktu yg berlalu adalah bernilai daripada emas aku tumpukan untuk misi aku itu. Bertapa bodohnya diri aku ini kan... korang yg baca ni pun mesti berfikiran seperti mereka juga.... menunding jari pada aku sambil menjerit "bertapa bodohnya kau wahai manusia".
Yaa baru sekarang aku sedar kebodohan aku ini.... kebodohan yg diselaputi dengan keegoan.. baru sekarang aku sedar..... rakan-rakan kian menjauhkan diri, keluarga kian membenci dan orang sekeliling kian mencaci. Sudah menjadi takdir hidup aku sebergini kot. Aku insan yg bodoh, terlalu mengangungkan misi utama aku itu. Opss maaf pada yg masih tidak faham dan duk mengaru-garu kepala korang yg tak gatal itu.... sabar-sabar korang jangan memeningkan kepala korang tu.. aku faham korang pun tak sabar nak memaki aku dengan ayat "bodoh" ni kan... tak apa aku tak kisah... menjeritlah kamu pada semua orang mengatakan bahawa aku ini adalah insan paling bodoh dalam dunia. OK mesti korang tak faham apa yg aku maksudkan dengan "misi utama", ok misi utama aku itu adalah melaksanakan tangungjawab pada seorang insan yg melahirkan diri aku didunia ini dan membesarkan aku sehingga aku mengenali dunia ini. Insan yg aku maksudkan adalah seorang manusia yg digelarkan IBU atau ada jugak yg mengelarkan MAK. aku percaya setiap manusia dalam dunia ini mempunyai ibu masing-masing. Yaaa bertapa aku mementingkan mak aku dari semua hal, sehingga aku merasa susah hati, setiap saat yg berdetik itu aku curahkan pada mak aku.... setiap masa yg sungguh bernilai itu aku berikan pada mak aku. Bodohkan aku ini... aku lah insan yg paling bodoh dalam dunia ni kerna mementingkan ibu sendiri dari orang lain atau aku yg bodoh kerna tidak memberitahu pada semua orang yg syurga itu terletak bawah tapak kaki ibu.... Korang lah yg tentukan kebodohan aku ini dan tahap manakah kebodohan aku ini. Aku tak kisah pun.... aku memang

Wokey sudah cerita pasal kebodohan aku.... ni pasal kecerdikan aku pula huuuhahahaha ok aku tahu dalam kebodohan aku ni ada jugak cerdiknya walaupun sedikit. Yaaaa budak bodoh ni pun ada jugak pandai sikit-sikit. Ok cerita pasal PERTUNANGAN.... opppsss dugaan semasa bertunang ni... kita selau dengar orang duk cerita yg dugaan dalam pertunangan ni memang perit atau lebih tepat lagi cobaannya sangat kuat hehehehe YEKE??? entah.. aku dengar je lah dari orang lain bagi aku tak ada apa-apa pun semuanya biasa aje... Sebenarnya semua ini atas diri masing2.. kalau diri korang tu yg nak membuat semua tu mesti menjadi kan... klau tak takan menjadi. Yelah macam aku.. yeee selepas bertunang ni ramai jugak orang2 yg "dulu" aku jumpa kembali... atau lebih tepat lagi bertembung dan bertemu secara tak sengaja. Walaupun aku perasan tapi aku wat tak perasan pun dan diaorang akan tegur aku hehehe... bila dah orang sapa aku pun hanya sekadar memberikan senyuman sahaja.... yaaaa kalau ada apa2 hal je sekarang ni aku hanya senyum je kat orang tu, kalau dengan orang lelaki baru aku berbicara atau dengan wanita yg dh berstatus bini orang atau kawan2 aku yg selamber. Bukan aku sombong tapi lebih elok bergini ok kan???
Ini berkenaan faham memahami hahahaha kalau korang cakap kat seseorang tu bahawa korang memahami dia.... teeettttt itu adalah pembohongan terbesar korang pada orang itu. Lain lah kalau korang cakap yg korang faham situasi seseorang itu.... eerrrrr itu pun kalau korang faham lah. Ok korang takan memahami sesiapa pun... walaupun korang lakukan apa jua cara korang memang takan boleh memahami seseorang itu. Korang hanya boleh faham situasi seseorang itu sahaja itu pun kalau korang pernah melalui situasi tersebut. Sebab apa aku cakap macam ni, yelah hanya diri korang je yg akan memahami keadaan korang... betul tak?? walau macam mana pun korang bercerita pada orang tu dia takan memahami korang, setiap orang yg ada dalam dunia ni adalah berlainan... takan ada orang yg akan faham dengan kehidupan korang... ini adalah hidup korang.. korang yg corakan, korang yg coretkan jalan cerita kehidupan... bukan orang lain. Jadi macam mana orang lain boleh memahami korang tu??? Korang cuba lah fikirkan.....


P/S= ada masa aku suka berbicara, ada masa aku suka senyap sahaja..... kadang2 bila bercakap lagi akan memeningkan kepala aku hehehehehe


SERIUS ITU TIDAK SERONOK....... serius itu membunuh mood dan fikiran aku!
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Jumaat, 17 Disember 2010

KISAH BENAR PENGAKUAN BEKAS PADERI KRISTIAN. TOLONG SEBARKAN JIKA ANDA PRIHATIN PADA AGAMA ISLAM KITA!!!!!

Begin story :

Nama saya Salleh Bin Omar, nama Kristian Joseph.
Saya dilahirkan di Kedah pada 5/5/1940, bapa saya seorang India Muslim danmak saya orang Banting, Selangor. Bapa saya telah pulang ke India dan emaksaya berada di Kedah,Pondok Kg Pisang. Pada 1970 saya telah pergi ke JohorBahru untuk mencari kerja bersama-sama kawan-kawan tetapi gagal. Saya terpaksa tidur di stesen keretapi. Saya telah bertemu dengan seorang paderi bernama Father Chong. Kami diberi layanan istimewa,tempat tinggal,makan dan minum dan tinggal selama 2 tahun. Kami diajar sembahyang dalam bahasa Inggeris.
Pada satu hari iaitu dalam tahun 1974, saya telah bertemu dengan seorang paderi besar di Malaysia, dari Kuala Lumpur bernama Kamaruddin Hj Ahmad.Beliau telah membawa saya tinggal diseksyen 14, Jalan Gasing, Petaling Jaya.Kami belajar selok belok agama Kristian di Gereja Jalan Gasing dan dibina khas! untuk orang Melayu beragama Islam (ada hingga sekarang).Setelah satutahun saya tinggal disana, saya telah dihantar ke Indonesia selama 6 bulan,belajar cara-cara untuk sembahyang orang mati, talkinkan orang dan macam-macam lagi dalam Bahasa Malaysia .

Saya belajar sekali dengan Ibu Tien Suharto yang menjadi pemimpin agongWanita Kristian seluruh Asia dan Bendahari Agong wanita Kristian seluruh Indonesia . Saya pulang ke Malaysia, kemudian dilantik sebagai pendakwah dari Perlis hingga ke Johor Bahru. Oleh kerana saya aktif di gereja, saya dihantar pula ke Filipina selama 1 bulan, belajar selok belok Kristian dalam bahasa Inggeris dan Bahasa Malaysia kerana terdapat orang Malaysia,Singapura dan orang Filipina.

Kemudian saya balik ke Malaysia sebagai pendakwah dibayar RM60.00 sehari,kenderaan percuma, seramai 6 orang. Selepas itu dihantar ke Singapura selama1 bulan di Port Carzy bersama En Aziz orang Telok Intan. Beliau adalah Setiausha Agong Persatuan Melayu Kristian Singapura. Beliau juga adalah bekas Tentera Udara Di Raja dan berhenti memegang jawatan setiausha agong Kristian Singapore . Apabila dilantik ke gereja saya masih lagi ketua dakwah bersama 6 orang kawan.

Saya dihantar ke Baptish Church di Ipoh, dibekalkan duit RM1,400.00, bersama2 orang kawan dan sebuah kereta untuk mengkristiankan pelajar-pelajar dan pemuda-pemuda Negeri Perak.... Pada bulan Januari saya berasa tak tenteram dan telah bertemu dengan Tuan Ibrahim, Kadi daerah Ipoh dan membawa saya bertemu Mufti Negeri Perak dan En Azlan, Pengarah Jabatan Agama dan saya terus bertaubat.

Jumlah Kristian seramai 3,000 orang telah dikristiankan, terutama penduduk Negeri Perak dan Johor Bahru, Manjoi dan Rapat Setia (Perak). Cara hendak mengenali mereka Lelaki - Berseluar hitam, berbaju putih, bertali leher hitam, bawa beg James Bond (elaun satu hari RM60.00 ). Perempuan - Berbaju putih skirt hitam dan reben hitam. Di Kuala Lumpur - Daya Bumi, Kota Rayadan Sg Wang Plaza.

Cara-cara berdakwah:Mereka akan menemubual, tanya asal terutama pencari kerja. Pendakwah akan belanja makan apa saja, mempelawa tempat tinggal(asrama 120 katil, makan disediakan) didakwah dengan kaset, cara perlahan-lahan diajak sembahyang dengan diberi satu cross selepas dibawa sembahyang akan diberi sejenis airhitam (holy water). Setelah diberi minum 1 minggu lidah menjadi hitam,tidak boleh mengucap dan mendengar azan macam menutup telinga hal dakwah Islam tidak mahu. Air itu khusus untuk orang Islam sahaja. Kewangan gereja RM12.6 juta, sumber dari Sabah, Sarawak ,Filipina dan Singapura.
Motorola adalah penyokong dakwah Kristian ini (terletak di Petaling jaya, Pulau Pinang dan Senawang). Senawang terlibat seramai 200 orang, ketua di Senawang, Haji Hanapi Saat dan Hj Ismail orang Sungai Petani Kedah. Haji Hanapi bekas guru - akibat desakan hidup terpengaruh dengan Kristian. Sekolah yang paling teruk dilanda Kristian ialah Victoria Institution. Pengetuanya En Ismail Rahim. 20 orang telah Kristian-susah untuk diberi nasihat kerana kebanyakannya anak menteri dan datuk-datuk.

Di Ipoh Sekolah Tengku Abd Rahman (STAR)- 2 orang Sekolah teknik seorang pelajar perempuan (bersalib) telah bertaubat, bila saya tanya, katanya untuk main-main saja, akhirnya dia bertaubat. Banting Kamariah bt Sidek -lepasan sekolah ditarik oleh seorang guru Cina (pendakwah Cina dibayarRM165.00 sehari) En Salleh Omar yang menawarkan cek sebanyak RM10 jutakepada Yusof Noor untuk mengadakan persidangan Kristian sedunia (sebagaimanatersebar di akhbar)1982.

Salasiah bt Sidek- Sekolah Tengku Khursiah, Seremban balik ke Nibong Tebal, accident motor, didalam tudungnya ada salib.

Punca terjebak dalam Kristian:
1. Desakan hidup2.. Kurang agama

Beliau telah dapat menarik semula 300-400 orang kepada Kristian.Beliau sekarang bekerja dengan Badan Kebajikan Islam Perak. Beliau mendedahkan juga matlamat 1990 untuk menawan satu Malaysia/Brunei kepada Kristian. Padri Besar di Malaysia ialah Kamaruddin Hj Ahmad. Pairin Ketingan adalah penaungnya dan saya sebagai timbalan padri itu. Beliau telah dihantar ke Melaka (masjid paling banyak). Beliau pergi setiap masjid bertanya imam dan bilal untuk membuat kajian mengapa umat Islam malas ke masjid. Selepas mesyuarat 3 hari saya hantar 6 orang pendakwah, tidak sampai sebulan 400 orang telah masuk Kristian di Melaka.

Target Kristian: Pemuda yang tidak faham agama, ada yang tidak tahu Fatihah dan dengan rock-pameran di kapal-kapal. Cara untuk masuk Kristian, mereka perlu gambar 2 keping dan duit setem $7.00 pergi ke mahkamah di Selangor,Kedah, Kuala Lumpur angkat sumpah. Nama dalam kad pengenalan tidak ditukar(sukar nak dikesan)

Beliau beri penerangan kepada1. Polis Bukit Aman,2. Pusat Islam (untuk menyedarkan umat Islam)

Bila dibaca kitab tidak akan terpengaruh dengan Kristian ini. Seorang bekas padri Abd Rahman Yaakob (Pengarah Anti Dadah,Batu Gajah) pernah menjadi padri selama 23 tahun. En Abd Rahman adalah berdakwah didalam bahasa Inggeris.

Beliau sebagai padri dikenakan 4 syarat
1. Tidak boleh hisap rokok2. Tidak boleh minum arak3. Tidak boleh makan benda-benda berdarah4. Tidak boleh kahwin.

Holy water dibawa dari Indonesia (Ketua padri Indonesia) bapak Bruto yang menyediakan air ini.. Percetakan buku-buku Kristian di Cheras telah disiasat dan mereka ada lesen. Ketua padri Kamaruddin Hj Ahmad. Dalam pada berdakwah Kristian sebanyak 3 negeri tak boleh dimasuk Kristian iaitu, Kelantan, Kedah dan Terengganu, mereka pernah dipukul hingga patah tangan.


*PENGUMUMAN - HARAP DISAMPAIKAN! KPD ORANG ISLAM KITA' Sebarkanlah walau satu ayat pun'

(Sabda Rasulullah SAW)
'Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalan mu dan mengampuni bagimu
** dosa-dosamu.
Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar.'
(Surah Al-Ahzab:71)

demi kebaikan kita bersama untuk suami ,isteri, anak-anak, kaum keluarga, saudara- mara, sahabat-handai dan generasi akan datang yang kita sayangi.
'Agungkanlah dan laungkanlah ' الله اكبر ".................
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Rabu, 15 Disember 2010

Tak perlu bayar...

Sudah beberapa jam si pengembara berjalan kaki memerhatikan pemandangan indah musim bunga di kawasan perkampungan itu. Bunga-bungaan sedang mekar, unggas dan serangga yang berterbangan ke sana dan serata halaman rumah yang cantik dihiasi kuntuman bunga amat menarik perhatian pengembara muda itu. Tetapi perjalanan yang jauh dan matahari yang sedang terik menyebabkan pemuda yang cintakan keindahan alam itu mula berasa letih. Tekaknya kering, sedangkan pengembaraannya masih panjang lagi.
Lantas pemuda itu memutuskan untuk pergi ke sebuah rumah kecil di sebuah ladang di tepi jalan yang sedang disusurinya itu. Seorang budak perempuan membuka pintu rumah yang diketuknya tadi. Wajahnya comel. Pemuda itu menceritakan yang dirinya kehausan, dia berharap budak perempuan itu dapat memberikannya segelas air. Budak perempuan itu bergegas ke dapur dan sebentar kemudian kembali mendapatkan pemuda tersebut. Dia tidak membawa segelas air, sebaliknya segelas susu kerana dia tahu pemuda tersebut bukan sekadar dahaga tetapi juga memerlukan tenaga untuk meneruskan pengembaraannya.
"Berapa harga susu ini?" tanya pemuda itu selepas menghabiskan susu tersebut. Jawab budak perempuan itu, "Oh, percuma! Tak perlu bayar. Emak dan ayah telah mengajar saya supaya jangan meminta sebarang balasan terhadap apa juga kebaikan yang kita lakukan".
Pengembara muda itu tersentuh hati dengan jawapan tersebut.
"Kalau begitu, saya hanya dapat mengucapkan terima kasih sahaja,"kata pemuda tersebut, sambil disambut dengan senyuman dan anggukan budak perempuan tersebut. Sifat mulia budak perempuan itu memberikan kesan yang mendalam kepada pemuda berkenaan. Kejujuran budak itu dan keengganannya menerima sebarang bayaran, walaupun dirinya sendiri miskin, sering saja bermain dalam fikiran pemuda tersebut.
Tahun bersilih berganti, budak perempuan itu yang kini berusia 20-an, diserang penyakit kronik. Dia dihantar ke sebuah hospital yang terkenal di tengah kota untuk diperiksa oleh doktor pakar dan seterusnya menjalani pembedahan. Seorang doktor dipanggil. Sejurus melihat wajah gadis itu dan alamat tempat tinggalnya, doktor itu segera terkenang saat dia meneguk segelas susu suatu ketika dahulu. Tidak lain tidak bukan, inilah budak perempuan yang pernah memberinya segelas susu dan kemudiannya berkata,
" Emak dan ayah telah mengajar saya supaya jangan meminta sebarang balasan terhadap apa juga kebaikan yang kita lakukan,". Kini masanya untuk membalas jasa. Doktor itu melakukan segala yang terdaya untuk menyelamatkan gadis tersebut. Si gadis ditempatkan di wad untuk beberapa lama. Pembedahan dilakukan dan penyakit si gadis berjaya diubati. Kini bayaran perlu dikenakan kepadanya. Bil rawatan ditunjukkan kepada doktor itu untuk pengesahan. Doktor tersebut menyelaknya sehelai demi sehelai. Dia memerhatikan setiap angka yang tercatat pada bil tersebut, kemudian menulis sesuatu di bucu helaian terakhirnya. Setelah itu dia menurunkan tandatangannya. Bil itu dihantar ke alamat yang tertera, iaitu sebuah rumah kecil di pinggir ladang. Gadis tersebut menggeletar sebaik menerima bil tersebut. Helaian demi helaian dibeleknya, ternyata jumlahnya terlalu besar. Dia tidak mampu membayarnya.
Walau si gadis bekerja sepanjang hayat sekalipun, belum tentu dia dapat membayar bil yang dikenakan itu. Jumlah-jumlah yang menakutkan terus terpapar, hinggalah ke helaian terakhir apabila si gadis membaca satu catatan ringkas di bucunya. Tulisan itu berbunyi?
"Sudah Dibayar Dengan Segelas Susu."

Sumber Penulis:Dr Howard Kelly

Artikel ini adalah pengalaman sebenar Dr Howard Kelly (1858-1943), salah seorang daripada empat doktor yang mengasaskan Universiti John Hopkins. Amerika Syarikat.
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Aku, Kau dan perjuangan

Suatu petang di bawah sepohon pokok yang rendang. Angin meyapa rambut. Aku dan kau bertemu. Aku dari Malaysia, kau dari Palestin. Berbicara tentang perjuangan. Aku bersuara. 
Aku : Hari ini, ketika ini dan saat ini, aku mengalas pen mencoret nota. Kau? 
Kau : aku memikul senapang dan senjata melakar peluang kehidupan, 
Aku : hari ini ketika ini dan saat ini, aku memerah otak bermandikan peluh dan keringat, kau? 
Kau :aku luahkan segala daya, bergelumang dengan debu pasir bermandikan air mata dan darah. 
Aku : Hari ini,ketika ini dan saat ini, Aku berperang dengan kertas-kertas putih berdakwat hitam. Kau? 
kau : aku berperang menentang syaitan bertopengkan manusia berjiwakan nafsu serakah.
Aku terdiam. Kau pula bersuara. 
Kau : mengapa kau diam? 
Aku : aku malu pada kau. 
Kau : kenapa? 
Aku : perjuangan aku tidak setaraf dengan kau. 
Kau : oh kerna itu. Ingin aku tanyakan soalan padamu. 
Aku : apa? 
Kau : apa tujuan kau hidup?
Aku : mengabdikan padaNya.
Kau : pabila tangan kau menari bertongkatkan pen, apa yang kau inginkan sebenar? 
Aku : aku ingin melakar kemenangan Islam. 
Kau : kenapa tidak mau ikut aku angkat senapang? 
Aku : waqi’ aku tidak perlukan aku begitu.
Kau : hah, mengerti pun kau.
Aku : mengerti? 
Kau : akhi, kita sama sahaja. Aku memegang senapang menarik picu dan menembak musuh bukan kerna ia satu kehebatan bagiku. Tetapi aku ingin menegakkan islam. Aku ingin melihat Islam itu tinggi dari semua ideologi. Aku ingin mempertahankan Islam dari terus dihina dan dicaci oleh syaitan-syaitan itu. Matlamat tegakkan Islam itulah yang aku banggakan. Walau dengan cara apa sekalipun. Kau? Bukankan kau juga ingin melakar kemenangan Islam? Gerakkan lah tangan engkau demi Islam. Bunuhlah pencaci dan penentang islam dengan mata penamu. Hentikan langkah jahat mereka dengan kertas putih dan dakwat hitamkau itu. Buktikan Islam itu lebih mulia dari mereka. Lebih hebat dari mereka. Lebih bertamadun dari mereka. Lebih cemerlang dari mereka. 
Aku : oh begitu. Aku mengerti sekarang.
Kau tersenyum menganguk. Aku turut tersenyum Senyum penuh makna. Senyum penuh yakin. Islam pasti menang. Burung yang bersarang di atas pohon rendang berbicara pula. 
“Rasulullah s.a.w. bersabda: Allah akan memberi jaminan kepada orang-orang yang keluar (berjuang) di jalan-Nya. Sesungguhnya orang yang keluar untuk berjihad hanya kerana iman dan ikhlas kepada Allah, maka Allahlah yang akan memberi jaminan untuk memasukkannya ke dalam Syurga atau akan mengembalikannya semula ke rumah, beliau juga keluar dengan mendapat pahala atau harta rampasan. Demi Zat yang jiwa Muhammad berada dalam kekuasaan-Nya. Pada setiap bahagian tubuh yang terluka di jalan Allah akan diperlihatkan oleh-Nya pada Hari Kiamat. Ketika beliau terluka warna darah dan baunya adalah seperti minyak kasturi. Demi Zat yang jiwa Muhammad berada dalam kekuasaan-Nya, jika peperangan itu memang tidak berat bagi kaum Muslimin, sudah tentu aku tidak akan meninggalkan pasukan yang turut berperang pada jalan Allah tetapi aku sendiri tidak mampu memberikan kenderaan kepada mereka dan keadaan mereka sendiri juga seperti diriku yang tidak mampu. Mereka sendiri sebenarnya masih merasa keberatan dan tidak dapat berangkat bersamaku. Demi Zat yang jiwa Muhammad berada dalam kekuasaan-Nya. Sesungguhnya aku lebih suka seandainya aku berperang di jalan Allah lalu terbunuh, lalu aku dihidupkan kemudian berperang lagi dan terbunuh, kemudian aku dihidupkan dan berperang lagi dan akhirnya terbunuh lagi ." -(Hadis Riwayat Muslim) 

Allahuakbar!!
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

DRAMA KINGS (tagged) {Kau menyintai nenek ku di jendela}

Ok seperti yg dijanjikan, ini lah drama yg aku nak tunjukan kat korang semua hahaha tapi bukan versi full punya ni, sedikit je ni tapi korang boleh tengok lah cara dia ingin menjerat perempuan. Pada sesiapa yg ingin menjadi TAMAN (hahahahaha) hidup mamat leh boleh lah add dia kat tagged ok, aku lupa pulak nak mintak facebook dia addeeehh sowi ek korang. Ok mungkin mamat ni minat tinggal di taman perumahan atau petang2 suka lepak kat taman permainan hahahaha. Ok aku persembahkan drama bertajuk "Kau menyintai nenek ku di jendela" hahaha korang susun sendirilah ek.. agak berterabur susunan mesej ni =P
 


 
Sikit je kan aku terbitkan hahaha, bukan niat aku nak memalukan sape2 tapi aku nak menyedarkan anak2 bangsa aku supaya jangan mudah terpedaya... ok mari kita berikan tepukan gemuruh pada pelakon utama kita ni hahaha. Dan secara pensendiriannya aku pun nak ucapkan terima kasih pada JAI ni kerna sangup mejayakan ujikaji aku ni hahaha walaupun dia tertipu... maaf dude haha


 Disini aku nak selitkan pasal orang yg tak boleh terima kenyataan hahaha. Ok aku pangil dia ni MAT SKEMA, dia ni lah yg aku ceritakan pada post yg lepas2 tu hahaha. Agak lembab orangnya... lebih sepuluh kali cuba cari kat facebook hahaha tapi aku masih tak kantoi dengan dia ni..... (-.-") hahaha dude ko memang lembab di bawah tahap skema tahap maksima hahaha. 


ok yg mamat sufi skema ni... kalau korang terpikat dengan dia hahaha (sape2 yg boleh terpikat korang memang unik ok) korang boleh add dia kat facebook ni

http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=708940730

dan ini email dia pada sesiapa yg nak kena maki hamun dan suka dia maki hamun (pastikan korang tu cantik dulu ok... mamat skema ni tak suka pada yg biasa2 je) ni email dia
shumy86@yahoo.com

mamat skema ni adalah lelaki idaman melaya (hensem lagi tayar moto aku hahaha) oleh kerna dia ni jejaka idaman semua gadis jadi dia tak boleh terima pernolakan dari mana2 gadis... sebab tu dia akan marah sambil maki hamun hahaha. Serius dude perangai ko cam hampeh... dan pada mana2 model yg ada dalam dunia ni boleh add mamat ni... ok pringatan sekali lagi... hanya gadis yg cun tahap model je yg boleh add dia yg lain tu jangan nak menyebuk pulak... dia tak suka.. kang kena marah pulak hahaha

P/S= ok sampai sini je aku bercerita pasal TAGGED ni, bosan dah aku nak tulis dan aku pun tahu yg korang pun dah bosan baca pasal cerita dari tagged ni kan. Ini post aku yg terakhir pasal laman tagged ni... adios PISS NO WAR 






 
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Selasa, 14 Disember 2010

Kisah 18SX Malaysia porno

 
 Ini cerita pasal orang yg masih tak sedar diri hahaha, kenapa aku buat tajuk macam tu?? saja2 je sebab aku nak kenakan orang2 yg mengunakan internet untuk mencari bahan lucah hahaha kalau korang gunakan google atau yahoo blog aku akan tersenarai dalam carian korang tu hahaha. Dengan bongkak dan angkuhnya aku nak bagi tahu bahawa korang tertipu sudah hahaha. Ini bukan cerita lucah yg korang cari tu. Ok masih pasal tagged, aku nak post lagi pasal orang2 yg tak bermoral di tagged. Bermula dengan mamat yg guna nama samaran BASIKAL ni... masih dari tagged kepunyaan tunang aku... dia mintak ym dan macam biasa aku bagi ym aku hahaha ok bermula dengan mesej di tagged
dan ym dia yg mengunakan gambar kemaluan dia hahaha tapi tak sangup aku nak tunjuk gambar tu weh.. boleh muntah kalau tangok
dan ini adalah laman profil dia tapi dia dh blok aku hahaha selepas dia tahu pekara yg sebenar
http://www.tagged.com/profile.html?uid=5415653310
dan ini pulak laman profil seorang budak yg mengunakan nama samaran Jebat T, dia ni pun salah seorang golongan orang gila seks hahaha
http://www.tagged.com/profile.html?uid=5443757846

ok yg ni lagi menarik... seorang mamat pemusnah anak bangsa yg mengunakan nama samaran Putra... dia tengah mengiklankan jawatan kerja sebagai PELACUR pada anak2 bangsa sendiri.... bagus2 dia ni memang golongan yg patut di beri perhargaan oleh negara atas kesucian dia ni...

dan ini laman profil dia
http://www.tagged.com/profile.html?uid=5413375977
mungkin akak, mak, adik perempuan dia pun dia offer jawatan ni hahaha sungguh tak aku sangka.



Ok sudah pasal golongan gila seks ni... ni pasal golongan yg agak cerdik hahaha serius dude ko memang agak pandai walaupun sudah bermacam cara aku guna untuk memberi tahu ko tapi akhirnya ko tahu jugak hahaha walaupun agak lembab ko ni tapi patut di puji sebab beberapa orang je yg macam ko ni yg tahu siapa sebenar YEN yg korang duk mesej tu hahaha ni pun sebab aku bagi email aku sebab tu ko tahu kan... aku suh ko cari kat facebook hahaha


ok yg ni golongan yg agak biase tapi korang jangan mudah terpedaya ok... khas untuk gadis2 berwaspadalah kerana golongan ini mengunakan ke ALIMan untuk menutup keJAHATan diaorang yg sebenar... tunjukkan diri agak skema dan alim tapi sebenarnya ade sesuatu di dalam diri diaorang tu hahaha dan aku akan tunjukkan drama yg aku ciptakan dengan mamat ni tapi itu pada post aku yg lain lah... untuk masa ni aku tunjukan sedikit dulu pasal golongan ni



OK kebiasaannya golongan yg gila seks di mana-mana laman sosial atau mengunakan internet untuk mencari mana-mana perempuan untuk di jadikan "hamba seks" ni tidak akan mengunakan gambar sebenar ataupun tidak meletakkan gambar diaorang. Pelik aku, kenapa nak malu pulak.. pandai buat pandai lah tanggung... dengan manusia malu pulak tapi dengan Tuhan tak malu pulak dan berfikirlah anda sebelum membuat sesuatu yg mungkar ini. Yang dah ada keluarga tu jagalah keluarga anda tu jangan sibuk nak membuat onar lagi... ingat anak bini kat rumah tu... ok sampai sini dulu... adios..



Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Isnin, 13 Disember 2010

Tagged Oh Tagged 2



Ada yg tahu apa itu Tagged dan ada yg masih tak tahu atau sedar kewujudan laman sosial sesawang ni. Ok laman ni sama je dengan Facebook dan myspace cuma kat sini agak menjijikan bagi aku hahaha. Oh leh sebab aku agak bosan kebelakangan ni aku mula lah mengonlinekan tagged kepunyaan tunang aku ni. Aku juga memiliki akuan aku sendiri kat sini tapi kurang menarik lah, sudah bosan dingorat oleh Gay je aku cuba pulak tengok ape yg menarik kat tunang aku punya tagged ni.
WOW memang menarik kat sini hahaha, oppsss lupa nak bagi tahu kalau waktu malam korang tengok YEN online tu adalah aku hahaha. Ok banyak sunguh tunang aku ni dapat mesej dari jantan2 yg tak sedar diri atau yg lupa diri tapi pelik pulak aku tak ada pulak lesbian ngorat tunang aku ni hurrmm. Aku layan je semua mesej dari lelaki2 yg tak dikenali tu hahaha sory lah yg korang duk layan tu sampai ke pagi tu adalah aku hahaha, ada jugak aku rasa kesian menipu mamat2 ni hahaha yelah ada yg bersunguh nak facebook, ym tunang aku ni.. aku bagi lah email aku waahahaha memang lah korang tak jumpa facebook tu, dah email aku kompom lah keluar aku punya facebook hahaha tapi masih lagi yg tak perasan dan duk cakap tak jumpa2 hahaha slow betul lah korang ni.... kalau dah lebih 10 kali korang duk cari guna email aku dan duk keluar facebook aku je sendiri mau tau lah hahaha.
Ada jugak yg add kat Ym aku hahaha, terpaksa lah aku tukar gambar kat Ym tu supaya tak kantoi hahaha. Aku nak tengok sejauh mana jantan2 tak bertauliah ni nak buat, bermacam-macam mesej yg ada, mesej lucah, mesej ajak kawin, mesej nak berkenalan tu yg paling banyak dan aku suka tengok cara korang nak mintak nombor telefon hahaha. P elik jugak aku ada jugak orang yg mudah memberi nombor telefon hahaha, boleh jadi bahan kajian aku dah ni hahaha.
Aku nak ucapkan terima kasih lah sebab korang dah buat aku ketawa bagai nak gila hahahaha, best aku menyamar ni, dan penyamaran aku tak pernah kantoi sebab apa?? yaaaa sebab aku guna istilah " Saya kenal sayang saya" jadi aku guna cara tunang aku. Aku tahu lah macam mana tunang aku ni jadi dengan mudah aku boleh menyamar dan korang 100% PERCAYA dan tidak sedikit pun berasa ragu-ragu walaupun sudah terang lagi bersuluh korang di tipu waahahahaha.
Kat sini aku nak bagi tahu sikit pada isteri2 misali tu awasi laki korang tu, ada yg mengunakan lawan sosial ni untuk berbuat sesuatu yg mungkar. Dan pada gadis2 di luar sana jangan terpedaya, laman sosial ni untuk hiburan je jangan sampai anda menjadi mangsa lelaki2 dayus. Aaaceh macam lah aku perempuan hahaha, ok aku tak tergolong dalam lelaki tak bertauliah ni ok, walaupun rupaku hudoh tapi hatiku sesuci embun pagi (puji diri sendiri lak). Aku gunakan laman sosial ini hanya untuk hiburan di waktu lapang.
Yup sebelum aku mengakhiri coretan kali ini aku nak memberitahu bahawasanya, facebook tunang aku tu pun aku jugak yg online pada waktu2 tertentu untuk bermain game poker huhuhu. Dan korang tak perlu risau sebab aku akan offkan chat, jadi bila korang tengok chat tu on je itu bermaksud tunang aku yg sedang online jadi korang boleh lah chat dengan dia secara private. korang jangan risau aku tak akan mengangu korang di situ walaupun di inbox dia.... buat lah apa yg korang suka dan dia pun boleh buka akuan facebook aku tapi aku tak pernah pun bagi tahu pada teman2 aku.... tiada rahsia dari aku... wasalam. PISSS NO WAR

 
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tagged Oh Tagged

 Kali ni aku nak bongkar kan pasal mesej di Tagged.... kowang tau kat sesawang ni.... penuh dengan menda negetif kat sini dah jadi cam tempat yg tah ape2 je. Ok kat bawah ni mesej dari mamat mane tah.. aku tak faham ape yg dia merepek hahaha







 OK yg bawah ni mesej lucah, memang banyak yg ada tapi satu ni je yg aku terbitkan kat sini... pelik dengan manusia zaman sekarang ni... dah gila apa


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

shashinki

ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!