Jumaat, 10 Disember 2010

MALAYSIA KU OH MALAYSIA 2

Info dari Utusan Malaysia, dalam ruangan Cuit m/s 3 bertarikh 9 Jun 2010 dengan komentar dari Zaini Hasan : Kapal Israel dibenarkan ke pelabuhan kita dan melakukan perdagangan dengan negara ini secara telus? ... Kita cuma bercakap mengenai soal epal buah epal dan buah oren yang dihantar untuk kegunaan kita di sini dari negara ketiga. ... sebaliknya kapal Israel sewenang2nya berlayar dan berdagang di negara ini! Bolehkah pula MISC kita memasuki Pelabuhan Haifa di Israel? (jgnkan Haifa, nak ke Gaza melalui jalan laut walaupun perairan antarabangsa pun diserang dan dibunuh, lain la kalau orang 2 gunakan khidmat APCO, boleh je berdagang ke Israel)
Zim Israel Navigation Company ialah syarikat perkapalan milik Israel. Statusnya lebih kurang macam MISC, syarikat perkapalan nasional kita. (boleh rujuk http://www.zim.co.il/ )

ketika itu(7 Jun kapalnya bernama Zim Genova) berlabuh di Pelabuhan Klang membawa kargo-kargo yang besar. ...Selain Zim Genova, kapal2 yang berulang alik ke Pelabuhan Klang ialah Zim USA (didaftarkan di Israel), Zim Kingston, Zim Monaco (pelabuhan terakhir), Zim Dalian dan Zim Lovorno (yg kesemuanya didaftarkan di bbrp buah negara lain). Zim USA kali terakhir memasuki Pelabuhan Klang sekitar 20 Mei lalu, kira2 tgh hari. Di serombong asapnya, terpampang bendera Israel - tujuh bintang yang dengan megah berlabuh di pelabuhan kita!!

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0609&pub=Utusan_Malaysia&sec=Rencana&pg=re_08.htm&arc=hive


Jadi Malaysia ada hubungan dengan ISRAEL? tp mavi marmara kena serang.. sedihhhnyaaa ;-((

p/s : cuba buka minda luas sikit, aku nak post isu ni pasal ada kaitan dengan umat islam.. jgn sikit2 nak fikir psl politik aje.
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

shashinki

ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!