Ahad, 17 Januari 2010

Selamber Sempoi Diriku


Memang betul lah ape yg aku tengok selama ini, orang lebih merlihat pernampilan seseorang itu. kebiasaanya bangsa aku sendiri, sedih aku melihat cara bangsa aku berfikir, suka sangat mernilai orang dari luaran je. Aku memang tak pandai bergaya, tak pandai berlakon mahco, ape yg korang nampak pada aku tu itu lah diri aku, cara aku memang tak mahco. aku suka pakai baju-T dengan seluar jens aje huhuhu, ape yg aku capai dalam almari tu yg itu lah aku pakai, aku jenis yg sempoi je.
kowang nampak kan gambar kat atas tu, haaaa air tu memang mahal. setiap kali aku beli air tu, mesti orang kat kauter cafe tu tanya "betul ke nak air ni? ke nak air biase je...... rm3 air ni". Adus boleh dia tanye kat aku cam tu, dia ingat aku tak tahu ke nak baca harga air tu, eyalah mentang2 aku berpakaian sempoi tak bergaya macam ahli koprat, dia ingat aku takde duit ke... hari2 aku beli air ni untuk mak aku hari2 dia tanye macam tu, boring aku nak jawab.
Dulu pun mase aku nak beli handfon nokia 3250, mula2 sekali handfon ni keluar harga dia rm1485 tapi sekarang dah kurang dari rm500. seperti biasa lah aku dengan berpakaian sempoi je pergi ke kedai handfon, haram.... tokey kedai tu layan aku, 3 4 kedai gak lah aku masuk tapi sorang pun tak layan aku tak kira lah perkeja ataupun tokey kedai tu nak layan aku. semua yg kedai aku masuk ni kepunyaan bangsa aku sendiri, orang MELAYU.... geram aku. Last aku masuk kedai cina. mula2 perkeja kat situ tak layan aku, perkeja tu orang melayu. aku pun dah hilang mood nak beli hanfon ni tiba2 tokey kedai tu datang kat aku. dia layan aku, nampak kat situ yg tokey cina ni tak menilai org dari luaran je. so aku pun belilah fon ni.... aku habis rm1700 beli fon ni sekali dengan memori lain dan handfree eyerfon.
Semua orang dalam kedai tu pandang je kat aku hahahahaha, aku bukan nak berlagak tapi nak sedarkan kowang supaya jangan suka mernilai orang dari paras rupa luaran aje, bukan aku sahaja tapi ramai lagi yg kat luar tu dapat layanan buruk kerana pernampilan yg sempoi. aku pernah jumpa orang yg berpakaian semart siap bertaiy lg mintak duit rm1 kat aku untuk beli air.... aaii takan dah macam org koprat pun takde duit kot.... korang fikirlah sendiri..

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

shashinki

ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!