Ahad, 31 Januari 2010

AKU MENJADI BAPA ANGKAT

 
Pada 27/01/10 lepas waktu berkerja aku macam biasa lah pergi ke hospital untuk menghantar mak aku menjalani "cuci darah". masa duk sibuk2 aku kt tempat hemodialisis tu tiba2 aku dapat panggilan dari kawan karib aku hisyam (tu haa gbr dia kat atas tu). aku dah berkawan dengan dia ni dari sekolah tadika sampai lah dah tua ni huhuhuhu. dia call aku tanye aku ade kat mane..... aku jawablah yg aku ade kat hospital. untuk makluman umum dia ni kerja kat kerayung dekat dengan triang dan aku kat temerloh.... jarak kami memang jauh. rupa2 dia pun ade kat hospital yg same sebab menghantar bini dia nak bersalin (ok dia dah kawin tapi aku tak lagi sobsob). aku hairan jugak hari tu mase aku jumpa dia, dia cakap yg bini dia akan bersalin bulan 2 nanti. petang ni aku bawa dia ronda2 kat mentakab dan temerloh untuk mencari barang keperluan bini dia dan untuk tenangkan dia ni. aku tangok gabra semacam je dia ni, mesti tengah susah hati. cakap pun tungang langang (dia cakap kat aku nanti aku pun akan merasa lah macam mana dia rasa sekarang hohohoho) aku ade gak belikan hadiah untuk bakal anak sulung dia ni. aku tanye dia anak lelaki ke anak perempuan, dia cakap masa scarn dokter cakap anak perempuan. masa aku nak beli hadiah tu aku fikir gak mane lah tau keluar nanti anak lelaki, tangah duk serabut tu aku beli lah hadiah ni


 ok tak hadiah yg aku belikan ni? kalau tak ok lantak aku lah duit aku ape yg kowang nak sibuk2 waahahahaha. sampai ke malam bini dia tak bersalin lagi oleh kerna dia tak boleh tunggu bini dia kat wad tu ( aku pun pelik gak kenapa tak leh tunggu? aku pun tak faham dengan sistem wad ni, undang2 baru kot) dia tido lah kat umah aku, kami dalam mood stanby.. mood oncall huhuhu tunggu call dari wad tu takut2 bini dia nak bersalin malam tu. sampai ke pagi dan aku pergi kerja bini dia tak bersalin lagi. dia nak pinjam baju aku sebab dia tak bawa ape2 pun mase datang tu, jadi aku bagi lah t-srit aku yg ade tulis HERO bg dia pkai huhuhu. pukul 9 pagi dia datang kat tempat aku kerja ajak sarapan, tangah duk sarapan tu nurse call dia cakap bini dia dah nak bersalin. 
pada pukul 11 pagi 28/01/10 kawan aku ni bergelar seorang bapa. masa ni aku masih di tempat kerja lagi dia send mesej kat aku cam ni "rey... aku dah dapat ank lelaki naruto pkul 11 xdi" amboi eja nama aku pun salah dah... seronok sangat lah tu, suka hati je ubah2 name aku ek. lepas waktu kerja aku pun pergi lah melawat kat hospital, sebelum aku pergi melawat tu dia ade datang kat tempat aku kerja gak makan tengahari dengan aku, tak habis2 cerita pasal dari mula bini dia masuk bilik bersalin tu sampai lah melahirkan anak. lepas tu duk cerita pasal anak dia pulak, aku layan je hahaha. semua terkejut dia dapat ank lelaki sebab mati2 semua ingat anak perempuan rupa2 hero (naruto) hahahaha. mase tu baru aku perasan yg kat baju aku yg dia pakai tu ade tulis hero hohoho. dan aku pun di tabalkan sebagai bapak angkat kepada ank kawan aku ni
ni gambar sehari sebelum dia bergelar suami orang kira masih bujang (teruna) lah ni, tapi sekarang dia dah ada anak huhuhuhu, soalan maut yg aku terima ialah " bila pulak aku nak ade anak sendiri ni" bukan dia je yg tanya, mak aku pun same duk tanye kat aku hohohohohoho
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

shashinki

ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!