Ahad, 11 Julai 2010

CERITA KELAKAR

Dilema ayam dan lembu

Ayam= Manusia ni memang pentingkan diri sendiri!

Lembu= Kenapa kau kata macam tu???

Ayam= Tengoklah. apa mereka buat kat aku..

Lembu= Hah! buat apa pulak???

Ayam= Aku ni bertelur hari-hari. aku cadang naklah dapat anak dua tiga ekor. orang 
              kata ada jugak waris bila aku dah takde nanti. tapi manusia ni memang tak 
              berhati perut. hari-hari diaorang makan telur aku, macam mana aku nak 
              dapat anak?? kalau terus camni takdelah anak utk mewarisi harta aku...


Lembu= Alah! kau punya masalah kecik jek


Ayam= Maksud kau??


Lembu= Aku ni, kalau fikirkan nasib aku lagi malang. rasa nak bunuh diri pun ada 
                 bayangkan, hari-hari manusia minum susu aku tapi sorang pun tak pernah
                 panggil aku MAK!










PERTUA 3B UNTUK SI HODOH


PEMUDA; Ustaz.. kenapa susah sangat saya hendak bertemu jodoh?? sampai sekarang saya belum pernah ada kekasih..


USTAZ; Perempuan yg macam mana menjadi idaman kamu?


PEMUDA; Saya mahukan seorang gadis yg putih, cantik, tinggi, pintar, penyayang dan menyintai saya sepenuh hati..


USTAZ; Ohh.. kalau bergitu kamu harus melaksanakan pertua 3B, 'B' yg pertama adalah 'BERUSAHA'... apakah kamu sudah banyak berusaha??


PEMUDA; Sudah terlalu banyak Ustaz... sudah merata tempat saya pergi utk mendapat seorang gadis..


USTAZ; Kalau bergitu kamu kena laksanakan 'B' yg kedua, iaitu 'BERDOA' dan juga 'BERPUASA'


PEMUDA; Sudah setiap kali saya berdoa selepas selesai sembahyang... saya juga akan berpuasa setiap hari Isnin dan Khamis...


USTAZ; Nampaknya kamu sangat perlu melaksanakan "B" yg ketiga.


PEMUDA; Apa itu ustaz???


USTAZ; BERCERMIN!!!!
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

shashinki

ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!