Isnin, 5 Julai 2010

INDAHNYA WANITA

> >Allah berfirman:
> >
> >"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia
> >
> >diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku
> >
> >membuat bahunya cukup kuat untuk menumpang dunia;
> >
> >namun, harus cukup lembut untuk memberikan
> >
> >kenyamanan."
> >
> >
> >
> >"Aku memberikannya kekuatan dari dalam
> >
> >untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan
> >
> >yang seringkali datang dari anak-anaknya."
> >
> >
> >
> >"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap
> >
> >tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh
> >
> >keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa
> >
> >mengeluh."
> >
> >
> >
> >"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai
> >
> >anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika
> >
> >anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."
> >
> >
> >
> >"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung
> >
> >suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan
> >
> >tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya."
> >
> >
> >
> >"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui
> >
> >bahwa seorang suami yang baik takkan pernah
> >
> >menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji
> >
> >kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada
> >
> >disisi suaminya tanpa ragu."
> >
> >
> >
> >"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk
> >
> >dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk
> >
> >digunakan bilapun ia perlukan."
> >
> >
> >
> >"Kecantikan seorang wanita bukanlah
> >
> >dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia
> >
> >tampilkan, atau bagaimana ia menyisir
> >
> >rambutnya.Kecantikan seorang wanita harus
> >
> >dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya,
> >
> >tempat dimana cinta itu ada."
> >
> >
> >
> >
> >Setiap Wanita itu Cantik...
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

shashinki

ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!