Selasa, 5 Julai 2011

BERSIH?? Apa ada dengan BERSIH??

Opppssss... yaaa betul2 aku memang tak ambil port pun dengan politik. Oleh sebab ramai sangat duk tanya aku punya pendapat pasal menda BERSIH ni jadi segala apa yg akan ditulis ni adalah pendapat aku sahaja korang tak dipaksa untuk mempercayainya.
Mula-mula sekali "SAY NO TO BERSIH" hehehe memang aku tak sokong mana-mana pihak tetapi kali ni aku nak sedarkan korang sikit. Ada beberapa soalan yg aku nak tanyakan pada korang jadi bersiap sedialah dengan fikiran yg matang. Ada sesuatu di sebalik bersih ni, sesuatu yg amat lah kotor sekali.
Apakah yg ada disebalik semua ini?? apakah propaganda yg berselindung disebalik bersih ini?? dan berapa ramaikah yg menjadi dungu melaksanakan misi propaganda ini tanpa sedar. Apakah motif sebenar perkara ini??
Ok aku nak tanya pada korang semua, siapakah ketua atau kepala sebenar BERSIH ini?? haaaaa apa?? orang india tu kan?? yaaaa mesti ramai yg angukkan kepala kan. Maaf aku tak tahu nama makcik india tu.... dan korang salah sama sekali. Sebenarnya makcik india tu adalah boneka je, yg sebenarnya ketua sebenar adalah orang cina. Aku tak tahu siapa tapi memang dia (ketua) itu adalah berbangsa cina. Mudah kata dia sebagai penerbit dan makcik india tu pengarah dan pelakon jalan cerita adalah bangsa kita yg dungu tu hahaha. Korang jangan marah ini adalah hakikatnya.
Sebab apa nak kucar kacirkan negara??
Sebab apa nak membesarkan hal kecil??
Sebab apa nak bertindak seperti negara thailand??
dah tak suka hidup aman damai ke??
Banyak lagi persoalannya, cuba korang jawabkan dan terangkan kat aku yg bodoh ni... atau korang jawabkan untuk diri sendiri sebab semua persoalan itu aku sudah dapat jawapanya. Segalanya yg mereka ingin laksanakan itu yg mereka katakan itu adalah sebagai penyesong atau penutup pada motif sebenar yg mereka ingin capai. Apa yg mereka nak capai itu?? korang fikirkan lah sendiri... jawapannya mudah sahaja.

P/S= Dari korang berkumpul tak tentu hala tu lebih baik korang berkumpul sambil memBERSIHkan kawasan yg kotor penuh dengan sampah... ada juga faedahnya. Bergotong-royong menghapuskan dengi =P 
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

3 ulasan:

SITI SYUHADAH berkata...

ha btul2..dyowg wat mcm nih mcm x ske ngre aman..asenye law dyowg wat bnd nih smue.ngre mkin kucar kcir kowt..dyowg wat nih men wat jer..

hairie brutalmania berkata...

merahnya blog dia (*-0)

Anif Abdullah @Mr AA berkata...

dorang buat kat stadium dah..secara aman katanya,hm entahla kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

shashinki

ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!