Jumaat, 6 Mei 2011

Lisen to the rythm of the silent mind and flowing music of nature

AMARAN dari PDRM - Jika anda sdg mmandu di wktu mlm & cermin kereta anda dilempar telur ayam. Jgn on wiper@pancut air.Trus mmandu dgn apa yg mmpu dilihat,hgga tba d tmpt slmt.Ini krna jika telur ayam bcmpur dgn air ia akn jd susu,& akn kaburkn 92.5% thap pglihatan mata kita,yg akn mmaksa kita bhenti tepi jln,& di situlah kita akn mjdi mgsa perompak. Inilah teknik baru dgunakn perompak...berhati-hati !!
Aku terbaca menda ni kat status seseorang dan sekadar peringatan pula aku copy and paste je kat sini hukhukhuk betul atau tak itu tak pasti yg penting beringat sebelum terkena.
Ini adalah video kereta Myvi yg terbabas di lebuh raya pantai timur, menuju ke tol temerloh. Yg menjadi tanda tanya tu dari mana datangnya segumpal tanah?? kalau korang perasanlah kat video yg diambil oleh aku tu. Agak mesteri pasal tanah tu hehehe kemalangan ni berlaku pada petang hari rabu 4hb yg lepas. Macam mana pemandu ni boleh terbabas di jalan yg lurus pulak tu... huuiisshh banyak sunguh tanda tanya yg menjadi mesteri.
"Lisen to the rythm of the silent mind and flowing music of nature"

Aku bukan nak tulis apa2 pun sekadar nak membebel tentang perkara sekeliling yg sedang berlaku pada masa kini je. Aku pelik dan merasa agak menyampah bila terjumpa pemandu kereta yg bodoh lagi dungu... biawak pasir lagi cerdik hahahaha. Korang pernah tak jumpa kereta yg terlah di ubah suai??? lebih2 lagi pada lampu belakang?? yaaaa lampu belakang kereta yg semuanya berwarna merah. Banyak dah sekarang yg dungu buat kereta masing2 macam tu. Bodoh ape yg buat lampu signal tu warna merah?? tak perasan lah bila ko bagi singnal nak membelok. Cuba bayangkan bila ko brek lampu tu dah merah pastu lampu singal pun merah mana lah orang nak perasan ngok kena pula yg terlebih dungu pergi buat singnal tetap. Bagi korang yg tak tahu apa itu singnal tetap menda ni adalah singnal yg tak berkelip... kan biasa singnal tu berkelip tapi orang dungu ni pergi ubah suai menjadi tak berkelip sekadar menyala macam tu je, lagi lah orang tak perasan kalau ko bagi singnal. Yaaaa bergitu lah... makin hari makin ramai orang dungu jenis ni membiak... semua jenis nak bagi orang lain mampus. Peduli apa aku kalau ko nak smartkan kereta ko tu, tahu lah tak gunakan duit aku pun tapi bajet2 lah sikit nyawa orang lain, tak sayang nyawa sendiri pun jangan nak membunuh pemandu lain pulak.
Korang pernah jumpa tak budak minta derma mengunakan nama sekolah agama atau sewaktu denganya. Kebiasanya diaorang ni ada di tempat yg ramai orang, di bank dan di stesen minyak. Diaorang bawa kelendar dan minyak BAM sebagai jualan amal. Meh akunak bagi tau korang rahsia sebenar tentang budak2 ni ngeheehe... sebenarnya budak2 ni bukan lah perlajar sekolah tu pun diaorang berkerja dengan Ustaz (dalang operasi) yaaa diaorang berkerja hehehe setiap jualan yg dapat dibuat akan dibayar komisen. Sehari budak2 ni dapat tidak kurang seribu ringgit jualan tu dan ada jugak orang ramai yg sekadar sedekah 4 5 ringgit tu diaorang masuk poket sendiri je macam duit tips atau duit sampingan lah oppsss lupa pulak barang jualan amal ni berharga 10 ringgit jadi pada sesiapa yg tak membeli tapi sekadar memberi 2 3 4 5 ringgit atau kurang dari 10 ringgit tu diaorang ambil sendiri. Isshh tak baik aku menuduh kan... hahahaha wokey ni bukanlah tuduhan membuta tuli yg seperti mana bisanya orang melayu suka buat. Dari mana aku tahu semua ini??? aku tahu dari sumbernya sendiri iaitu aku tanya sendiri kat budak2 ni, ambil masa sikit berbual dengan diorang hehehe oleh sebab aku biasa jumpa dengan sorang budak yg buat kerja ni jadi dia pun bagi tahulah aku segalanya hehehe kalau korang tanya kompom diaorang tak bagi tau punya. Tips mudah kalau korang terjumpa mana2 orang yg mintak derma korang mintak surat kebenaran iaitu surat dari polis yg mana kalau orang tu betul dia mesti ada surat ni, bukan apa sebagai langkah supaya korang tak menjadi mangsa penipuan derma yg banyak sekarang ni. Rakyat Malaysia memang suka menderma... apa kata korang derma 88juta ringit kat aku ni hukhukhuk
Wokey banyak lagi menda yg aku nak bebelkan ni tapi tak apalah sampai kat sini je dulu. Malas aku nak bising2 kang ada pula yg terasa dan terperasan lebih hakhak Tajuk langsung tak ada kena mengena dengan apa yg aku tulis ni hahahaha dah lari tajuk derr hakhak sowi naik lori makan betery
P/S= Tenang kan diri anda , releks, sempoi dan santai.... =)
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

shashinki

ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!