Khamis, 16 Jun 2011

Hacker Menentang Malaysia

Hari ni aku dapat tahu bahawa malaysia akan kena hack. Sebenarnya dah beberapa hari sebelum hari ni aku dah tahu yang ada kempulan hacker yg akan menyerang laman web kerajaan hakhak. Dari kempulan hacker luar negara sampailah kempulan hacker tempatan sendiri. Memang ada beberapa laman web kerajaan yg dah kena hack tapi kebanyakannya tidak berjaya dihack disebabkan laman itu telah ditutup untuk keselamatan. Apa lah korang ni, kalau nak hack pun jangan lah bagi tahu masa bila kan tak pasal2 kerajaan tutup dah laman tu. Lain kali hack je terus tak payah lah nak bagi tahu masa bila. Sebab apa berlakunya kejadian ini?? sebab oleh kemarahan segelintir orang kerana kerajaan telah block laman2 untuk download. Buuaahahaha lawak lah, ok aku bukan seorang hacker tapi aku ade panduan cara untuk hack ni. Malas aku nak jadi penjenayah ciber ni. Untuk pengatahuan korang semua sebenarnya walaupun laman tu telah di block oleh kerajaan tapi aku masih lagi dengan selamber badak je masuk laman tu dan download sesuka-suki hati aku hakhakhak. Dari dulu lagi sebelum kerajaan block ni aku telah mengalami situasi di mana ada laman web yg aku tak boleh buka, ada video youtube yg aku tak boleh tonton. Sebab apa? kebanyakannya aku dapat pemberitahuan bila aku nak tonton atau buka laman tu ialah kerana kawasan  atau negara yg aku sedang online ni tak membenarkan untuk melihat video atau buka web tu. Pelik jugak aku sebab video yg aku nak tengok tu adalah video dari WWF (gusti) dan laman web yg aku nak buka tu bukan lah lawan web lucah. Kenapa aku tak boleh nak buka??? jadi aku terfikir sesuatu masa tu jadi dengan beberapa langkah dan cara aku berjaya membuka semua lawan web dan menonton semua video tanpa ada sebarang sekatan waahahaha. Korang nak tahu tak cara macam mana?? nak aku ajarkan tak?
Ada hacker yg sekadar suka2 je ada juga yg nak main2. Hacker amat bahaya pada korang sebab nanti maklumat peribadi korang akan dicuri. Sebab tu aku tak akan mengunakan internet untuk sebarang urusan perbankan.
Kerajaan berlagak je kuat tapi penakut hahaha memang lah boleh menepis hacker ni tapi kalau guna cara tutupkan laman web apa kejadanya?? semua orang boleh buat macam tu derrr. Errrmmm tak ada pakar ke dalam kerajaan untuk menghalang pencerobohan maya ni?? peerrhhh lemah sungguh sistem internet negara kalau macam ni.... tak selamat. Pelik kenapa laman lucah tak pulak kerajaan block?? 


P/S= BERSIH.... eerrrrr bersih ke?? haha dari korang berkumpul huru hara tu lebih baik korang berkumpul kat tempat yg penuh dengan sampah dan bersama-sama memBERSIHkan, ada juga faedahnya.
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

shashinki

ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!